میرعلی اکبر بنی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصناف و بازاریان همواره برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک های میلیاردی داشته اند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 280 زندانی جرایم غیرعمد با جمع آوری و کمک مالی 240 میلیارد ریالی از زندان آزاد شدند که از این میزان حدود 60 میلیارد ریال از جمع آوری ستاد دیه به دست آمد و اصناف در جمع آوری این رقم نقش بسزایی داشتند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی گفت: امسال نیز 450 میلیارد ریال کمک مالی برای آزادی 465 زندانی جرایم غیرعمد در استان نیاز داریم که امیدواریم با همراهی همه اقشار از جمله اصناف، بازاریان، هنرمندان، ورزشکاران، کارمندان و خیران این رقم تامین شود تا همه این افراد به آغوش خانواده بازگردند.
بنی هاشمی افزود: 80 درصد نیازمندان جزو اقشار کم درآمد و کم برخوردار جامعه و مستعد آسیب های اجتماعی هستند و برای اینکه این مشکلات در خانواده ها رسوخ نکند، باید اقدامات لازم و مثبت برای آزادی این زندانیان صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و نداشتن توان پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 شمسی در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تائید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تائید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
بر اساس یک سنت حسنه، همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان نیازمند دارای شرایط لازم در کشور و آذربایجان غربی برگزار می شود.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.