به گزارش ایرنا جواد زاهدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برگزاری کارگاه های آموزش در قالب هنر اوریگامی برای ساخت قاب عکس امام، تهیه نشریه دیواری توسط اعظا، دیدار با شخصیت های انقلابی، آشنایی با کتاب های امام، نمایش فیلم هایی از زندگی امام از مهم ترین برنامه های مراکز کانون این استان است.
وی بیان کرد: برنامه های ماه مبارک رمضان با عنوان 'بوسیدن روی ماه خدا' از اول ماه رمضان با ایجاد فضایی هنرمندانه برای اعضای کانون شروع شده است.
وی اضافه کرد: جشن تکلیف روزه اولی ها، خاطره نویسی از اولین سحری، معرفی کتاب، قصه گویی، معرفی شخصیت امام علی (ع)، معرفی عظمت شب های قدر و اهمیت روزه داری و شرکت در نمازهای مساجد محله ها از برنامه های کانون در این ماه است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های ادبی و هنری با موضوع رمضان چون کارگاه نقاشی از سفره های این ماه با هدف آشناسازی اعضای کانون با آداب و رسوم بومی از دیگر برنامه های مراکز کانون در این ماه است.
زاهدی با اشاره به خلق یکهزار و 867 اثر توسط اعضای کانون برای جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ، اظهار کرد: 383 اثر از این تعداد به دبیرخانه استانی راه پیدا کرد و در نهایت 75 اثر برگزیده برای رقابت به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال شد.
وی افزود: کاردستی، نشریه نگاری، کتاب، داستان نویسی، شعرسرایی، پویانمایی، سرود و قصه گویی محورهای رقابت در این جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه 'تابستان به یادماندنی در کانون' شعار انتخاب شده برای برنامه های کانون در ماه مبارک رمضان است، گفت: این برنامه ها با هدف ایجاد نشاط در میان اعضای کانون، آشناسازی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم بومی و محلی، قوانین اجتماعی، محیط زیست و آداب زیارت در سفرهای زیارتی سیاحتی و مهم تر ازهمه ترویج کتابخوانی در مراکز کانون استان برگزار می شود.
وی افزود: کودکان زیر 6 سال نیز می توانند در تابستان امسال در برخی کارگاه های جذاب پرورش فکری کانون حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های آزمونه برای تولید محتوا در پرتال کودک کانون انتخاب شده است، گفت: این پرتال به آدرس www.koodak.ir با بخش های مفید کتاب، داستان، شعر، کاردستی، بازی و سرگرمی، فیلم و صوت، اسباب بازی عکس و ویدیو محتوای ارزشمندی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد و کانون استان نقش مهی در تولید محتوای آن ایفا می کند.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.