عبدالمجید حمیصی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 50 میلیارد ریال از این میزان برای احداث واحدهای بهداشتی و درمانی، 18 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات پزشکی، 17 میلیارد ریال برای تامین زمین در راستای احداث این واحدها و پنج میلیارد ریال نیز به صورت نقدی در اختیار مجمع خیران عرصه سلامت آذربایجان غربی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در حالی که تا پیش از فعالیت دوره جدید سالانه به طور متوسط 30 میلیارد ریال کمک خیران در استان جمع آوری می شد، در سال نخست فعالیت دوره جدید توانستیم 90 میلیارد ریال کمک برای توسعه بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی از خیران جمع آوری کنیم.
وی اظهار کرد: علاوه بر جمع آوری کمک، زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان استان مورد بررسی قرار گرفته و تمام نیازهای دارویی، بهداشتی، تجهیزاتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در دوره جدید احصا شده است که می تواند در اولویت بندی تخصیص کمک های خیران بسیار مفید باشد.
مدیرعامل مجمع خیرین عرصه سلامت آذربایجان غربی گفت: این مجمع برای پرداخت 15 درصد از هزینه های ساخت 350 واحد بهداشتی و درمانی در قالب طرح تحول سلامت در استان تعهد کرده است که در این خصوص نیازمند همراهی خیران هستیم.
حمیصی از تامین نیازهای موردی در آذربایجان غربی با همراهی خیران خبر داد و افزود: تامین ساختمان لازم برای نصب دستگاه ام آر آی در بوکان و رادیولوژی دیجیتال در مهاباد از جمله این موارد بوده است.
وی اضافه کرد: حساب 7474 نزد بانک صادرات، حساب ویژه مجمع خیران عرصه سلامت آذربایجان غربی است که از سراسر کشور می توان به این حساب پول واریز کرد.
وی از شهروندان خواست تا کمک های خود را از طریق این حساب به عرصه سلامت انجام دهند تا زمینه اجرای طرح های بهداشتی و درمانی و تجهیز شهرستان های مختلف به ویژه مناطق محروم به دستگاه های پیشرفته تشخیصی و درمانی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، مجمع خیران عرصه سلامت از اواخر دهه 80 در استان های مختلف به ویژه آذربایجان غربی راه اندازی شده که مهمترین وظیفه آن کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین زیرساخت ها و ارایه بهتر خدمات درمانی است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.