** ترمیم زخم پای دیابتی با تعرفه دولتی برای اولین بار در آذربایجان غربی
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی درمانگاه تخصصی دیابت تحت پوشش این نهاد گفت: با ایجاد این درمانگاه، زخم پای افراد دیابتی برای اولین بار در استان با تعرفه دولتی انجام می شود.

** گذری بر موزه تاریخ طبیعی ارومیه
موزه تاریخ طبیعی ارومیه با گنجینه ای مشتمل بر 531 گونه جانوری، تنها موزه تاریخ طبیعی در آذربایجان غربی است؛ موزه ای که در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی کم نظیر این استان چون دریاچه ارومیه، کلیسای ننه مریم و بنای سه گنبد، گردشگران و پژوهشگران را فرا می خواند.

** شناسایی 50 سمندر کردستانی در مهاباد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به پایش و آمار برداری سمندر کردستانی در یکی از زیستگاه های مهاباد گفت: در این پایش بیش از 50 سمندر نر و ماده کردستانی در منطقه اشکوتان و قلات شاه این شهرستان شناسایی شد.

** انجام 285 بازرسی صنفی در پلدشت
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدشت گفت: یک هزار و 165 واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می کند که در اردیبهشت سال جاری 285 مورد نظارت و بازرسی از این صنوف انجام شد.

** بانوان نیمه پنهان صنعت گردشگری ایران
مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه برخورداری آنان از امنیت اجتماعی با افزایش چشمگیری مواجه شده است اما همچنان توانمندی های قابل توجه این قشر میلیونی را می توان ظرفیتی مغفول برای توسعه روزافزون صنعت گردشگری یا صادرات نامرئی دانست.

** کاخ موزه ای که گردشگران بازار مرزی ماکو را به باغچه جوق سوق می دهد
کاخ موزه باغچه جوق شاهکار معماری ایرانی و فرنگی در شمال غربی کشور است؛ اثر تاریخی کم نظیری که گردشگران بازار در بزرگترین مرز زمینی کشور/ بازرگان/ و بازراچه های مرزی را به روستای باغچه جوق در ماکو سوق می دهد.

** برگزاری کرسی آزاد اندیشی چرا کتاب نمی خوانیم در ارومیه
کرسی آزاد اندیشی ' چرا کتاب نمی خوانیم ' با سخنرانی پژوهشگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد و این مدرس دانشگاه، نبود فرهنگ سازی را مسئله مهم کاهش سرانه مطالعه دانست.

** مسابقات والیبال جام رمضان در ارومیه آغاز شد
مسابقات والیبال جام رمضان با حضور 18 تیم در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن دوست ارومیه آغاز شد.

** تحقق نیمی از اهداف اجرای طرح های آبرسانی اقتصاد مقاومتی در روستاهای آذربایجان غربی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح های آبرسانی در قالب اقتصاد مقاومتی از برنامه های مهم 2 سال گذشته این شرکت بود که در این راستا به 86 روستا با 38 هزار نفر جمعیت آبرسانی صورت گرفته و به نیمی از اهداف دست یافته ایم.

** اجرای 20 طرح بزرگ زیربنایی در خوی
سرپرست فرمانداری خوی گفت: تکمیل زیر ساخت های بیش از 20 طرح بزرگ عمرانی و زیر بنایی در شهرستان خوی با هزینه کرد هزار و 500 میلیارد ریالی در حال اجراست.

** رسانه ها باید حقوق شهروندی را به گفتمان ملی تبدبل کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پس از گذشت ماه ها از ابلاغ سیاست های کلی حقوق شهروندی، اقدام موثری در این خصوص در استان انجام نشده و رسانه ها باید این امر را به گفتمان ملی تبدیل کنند.
** 200 میلیارد ریال اعتبار سالانه برای ساماندهی میراث فرهنگی در آذربایجان غربی نیاز است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این استان برای مرمت اثار تاریخی، تملک، حفاظت و کاوش های باستان شناسی نیازمند سالانه 200 میلیارد ریال اعتبار است.

** بهره مندی 100 خانوار تحت پوشش کمیته امداد شوط از انشعاب رایگان گاز
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شوط گفت: 100 خانوار تحت پوشش این نهاد از انشعاب رایگان گاز برخوردار می شوند.

8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.