کریم علیزاده آذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان واحد بهداشت محیط شهرستان مهاباد به دستگاه های آزمایش میزان و کیفیت روغن تجهیز شدند.
وی افزود: زولبیا و بامیه و انواع مواد غذایی دیگر از جمله مواد مصرفی در ماه مبارک رمضان است و نظارت بر نحوه تهیه و توزیع این موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط به منظور پیشگیری مردم جامعه از بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نقش بسزایی دارد.
رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: امنیت غذایی جوامع امروزی محور و تضمین کننده سلامت افراد هر جامعه می باشد، بر این اساس امسال از طرف معاونت بهداشتی استان تعداد چهار دستگاه آزمایش روغن و 12 دستگاه آزمایش شوری نان تحویل مرکز بهداشت مهاباد شده است.
علیزاده افزود: در هنگام بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کنترل میزان PH نان به منظور شناسایی مواد افزودنی غیر مجاز، کنترل میزان اسیدیته و میزان مولکول های قطبی (TPM) روغن های سرخ کردنی مورد استفاده در مراکز تولید مواد غذایی و زولبیا بامیه سازی ها، اندازه گیری میزان شوری خمیر و نان ها، اندازه گیری میزان رطوبت انبارهای موادغذایی، آزمایش افلاتوکسین موجود در شیرهای سنتی و صنعتی و سایر مواد لبنی و مواد غذایی محلول سنجش می شود.
علیزاده آذر بیان کرد: استاندارد TPM روغن های سرخ کردنی در ایران 25 می باشد که وقتی این مقیاس بین 25 تا 40توسط دستگاه های سنجش روغن نمایش داده می شود به افراد مذکور هشدار و بالاتر از 40 مشمول جریمه و ارجاع به مراکز قضایی می شود، درصورتی که شوری نان ها بیش از استاندارد طبیعی باشد دارنده آن واحد به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی تعداد 20 نفر در قالب 10 تیم 2 نفره بهداشت محیط با همکاری ادارات و اصناف، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت، دامپزشکی بر اماکن تهیه و توزیع موادغذایی،رستوران و مکان های اقامتی بین شهری نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف با افراد مذکور برخورد قانونی خواهد شد.
وی از شهروندان خواست در صورت داشتن شکایت و مشاهده تخلف، موارد را می توانند به سامانه 190 یا شماره تلفن 42442250 اطلاع دهند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.