به گزارش ایرنا از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، علیرضا رادفر روز چهارشنبه در یک گفت و گو با خبرنگاران افزود: انتخابات در امنیت کامل برگزار شد و مردم استان همگام با مردم سراسر کشور با حضور در پای صندوق های رای، اقتدار، امنیت و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.
وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 342 هزار و 711 نفر واجد شرایط رای دادن در این استان هستند، اظهار کرد: یک میلیون و 610 هزار و 417 نفر به میزان 68.74 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند که از این تعداد یک میلیون و 536 هزار و 500 رای به عنوان آرای صحیح ارزیابی شد.
وی در رابطه با تعرفه های توزیع شده برای برگزاری انتخابات در استان هم گفت: تعرفه ها بیش از جمعیت واجدان شرایط رای آماده شده بود تا در صورت نیاز به شعبه های اخذ رای ارسال شود و به همین خاطر مشکل کمبود تعرفه در استان نداشتیم.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تعداد صندوق های رای در استان را 2 هزار و 616 صندوق عنوان کرد و افزود: از این تعداد یکهزار و 722 صندوق به صورت ثابت و 894 شعبه هم به صورت سیار نسبت به اخذ رای در سطح استان اقدام کردند.
رادفر اضافه کرد: حدود 27 هزار نفر عوامل اجرایی، 14 هزار نفر عوامل نظارتی انتخابات ریاست جمهوری، 3 هزار و 500 نفر عوامل نظارتی انتخابات شوراها، 3 هزار نفر عوامل بازرسی، 10 هزار نیرو از نیروهای نظامی و انتظامی و در مجموع 57 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در شعبه های اخذ رای حضور داشتند و به روند برگزاری انتخابات کمک کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در خصوص تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نیز گفت: بعد از طی مراحل بررسی صلاحیت ها، 12 هزار و 452 نفر به عنوان کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان در معرض رای مردم قرار گرفتند.
وی به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در تعدادی از شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: در هفت شهر استان شامل خوی، سلماس، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد رأی گیری به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام شد.
رادفر همچنین به نتایج آراء انتخابات ریاست جمهوری در استان اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و 30 هزار و 286 رای این استان معادل 67 درصد از کل آراء ماخوذه را به خود اختصاص داد.
وی افزود: ابراهیم رئیسی 473 هزار و 857 رای، سیدمصطفی آقا میرسلیم 18 هزار و 385 رای و مصطفی هاشمی طبا نیز 13 هزار و 972 رای در این استان کسب کردند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت امسال برگزار شد.
دکتر حسن روحانی در این انتخابات با کسب اکثریت آرا به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.