فریدون سید مصطفوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگی و آموزش و پرورش فصل الخطاب است و نگرانی خاصی در خصوص سند 2030 وجود ندارد.
به گفته وی مسئولان قبلا نیز اعلام کرده بودند که هر بخش از مفاد این بیانیه به هر شکل ممکن اگر با مقررات، باورها و ارزش های اسلامی و اعتقادی ما در تقابل یا تعارض باشد، آن را اجرا نخواهند کرد.
وی درباره شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر توزیع کتابی با عنوان ' لک لکی در کار نیست ' با محتوای غیر دینی در محیط های آموزشی استان بیان کرد: آنچه در فضای مجازی منتشر شده به هیچ وجه صحت ندارد و تاکنون از جانب هیچ یک از اولیا یا مرجع خاص در استان گزارشی در زمینه توزیع این کتاب در مدارس دریافت نشده است.
وی بیان کرد: تا جایی که بنده از این موضوع اطلاع دارم، چنین کتابی نه مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و نه اطلاعاتی در این زمینه از سوی ناشری در ایران ثبت شده است.
به گفته وی هر کتابی برای ورود به مدرسه باید مجوز اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند و چنین کتابی اصلا مطرح نیست.
وی رسالت پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و ولایتمداری را نخستین وظیفه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: همانگونه که فرهنگیان در دوران دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری در دفاع از کیان اسلامی داشتند، امروز نیز در خط اول صیانت از نظام، ارزش های اسلامی و خون شهدا حرکت می کنند.
به گزارش ایرنا فضاسازی انتخاباتی مبنی بر آموزش کتاب های موهن طبق سند 2030 خلاف واقع است و دولت یازدهم در چارچوب اسلام و هویت دینی و ملی جامعه رفتار می کند.
طی روزهای گذشته مطالبی واهی در فضای مجازی مبنی بر وجود کتاب ' لک لکی در کار نیست ' و تدریس آن در مراکز آموزشی ایران منتشر شد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش وجود کتاب و تدریس آن در مدارس کشور را قویا تکذیب کرد.
اینگونه فضاسازی ها در آستانه انتخابات، بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نشات گرفته از جریاناتی است که می خواهد آموزش و پرورش را از چشم بیاندازد و اعتبار آن را مخدوش کند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.