محمد حضرت پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین برای حفظ باغ شهر ارومیه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز 11 هکتار باغ در منطقه کوی رشادت که اغلب مستعد تفکیک قولنامه است، خریداری می شود.
وی اظهار کرد: گسترش و توسعه شهر به صورت افقی منجر به از بین رفتن و تخریب باغ های اطراف شهر می شود و حفظ باغ های شهر در دستور کار شهرداری ارومیه قرار دارد.
وی اضافه کرد: اجرای کمربند سبز جزو برنامه های پنجم توسعه بود که مقرر شد تا اداره راه و شهرسازی زمین هایی را که در اطراف کمربند سبز قرار گرفته است را واگذار کند که متاسفانه تا اواخر برنامه پنجم توسعه این مهم اتفاق نیافتاد.
وی ادامه داد: راه و شهرسازی این اقدام را در ماه های اخیر آغاز کرده است تا زمین های واقع در مسیر کمربند سبز برای مطالعه در اختیار شهرداری قرار گیرد.
شهردار ارومیه گفت: همچنین در کمربند سبز ارومیه گونه هایی سازگار با آب و هوای شهر و همچنین مقاوم به کم آبی کاشته می شود.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 80 درصد از معابر شهر ارومیه پیاده رو سازی شد، افزود: همچنین در این مدت 200 تن آسفالت‌ در مسیرها و محلات مختلف شهر ارومیه توزیع شد.
حضرت پور اظهار کرد: هدف از بهسازی آسفالت معابر شهری تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و عابران، رسیدن به استانداردهای مطلوب شهری و نیز افزایش رضایت مندی مردم است.
وی بیان کرد: گشایش تقاطع غیر همسطح سرو، تقاطع غیر همسطح امامت، تعریض بلوار والفجر، پیاده رو سازی و جدول گذاری معابر شهر و افتتاح خط تولید بتن پلاک وکیومی از جمله طرح های شاخص شهرداری ارومیه در سال 95 بود.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه 10 هزار و 500 هکتار وسعت دارد که نزدیک به 800 هکتار آن را پارک ها و فضاهای سبز تشکیل می دهد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.