به گزارش ایرنا حسن محمودی اصل زاده روز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به منظور تشریح برنامه های هلال احمر ترتیب یافته بود، افزود: بیش از 16 برنامه فرهنگی از جمله اجرای مانوارهای امدادی در سطح شهر، اجرای کارگاه پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات سلامت، اجرای اردوهای جهادی و برگزاری جشن‌های شعبانیه از جمله برنامه های جمعیت هلال احمر استان در این هفته خواهد بود.
وی ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و حضور در محل گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه، اعزام تیم های کاروان سلامت به روستاهای محروم، نشست صمیمانه مدیرعامل با کارکنان جمعیت هلال احمر استان، طرح حمایت ماندگار، طرح ملی خادم، استقرار چادرهای آموزشی و پژوهشی توسط نیروهای داوطلب نیز از اهم برنامه های جمعیت هلال احمر استان در هفته هلال احمر خواهد بود که در تمامی شهرستان های استان اجرایی می شود.
وی با اشاره به سیل اخیر استان ادامه داد: 72 روستا و چهار شهر مستقیم در سیل اخیر دچار حادثه شده و 10 روستا به طور کامل تخریب شده بود و نیروهای هلال احمر در تمامی این مناطق و از نخستین لحظات پس از وقوع سیل به امدادرسانی پرداختاند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه در این موقعیت کنترل روانی فضا سخت بود، افزود: نیروهای امدادی مدت 9 روز در مناطق سیل زده بودند و علاوه بر ارائه خدمات، در بحث آرامش بخشی روانی جامعه نیز به طور مناسب عمل کردند.
محمودی با اشاره به اینکه شعار ما ' دنیای در انتظار صلح ' است، ادامه داد: هلال احمر یک نهاد سیاسی نیست بلکه نهادی بشر دوستانه و مقدس است و ما هم اجازه نخواهیم داد تا فردی از این نهاد وارد گود سیاست شود و از امکانات این مجموعه برای فضای انتخاباتی استفاده کند زیرا این کار یکی از بزرگترین خیانت ها به این نهاد مقدس است.
به گزارش ایرنا، 18 تا 25 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ نام گذاری شده است.
187 کشور عضو فدراسیون صلیب سرخ جهانی بوده و جمهوری اسلامی ایران جزو شورای حکام و 5 کشور اول این فدراسیون است.
8135/ 3072
خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.