مهدی صابری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تشدید بارش های رگباری توام با رعد و برق طی روز سه شنبه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها به ویژه در جنوب و مرکز استان دور از انتظار نیست بنابراین توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات به کار گرفته شود.
وی اظهار کرد: طبق نقشه های پیش یابی، در هفته جاری شاهد تداوم بارش ها در آذربایجان غربی هستیم و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه شهرستان سردشت بارانی بود و در نوار مرزی نیز بارش های رگباری گزارش شد، بیان کرد: در صورت تثبیت الگوهای پیش یابی برای روز سه شنبه بارش ها فراگیر و قابل توجه است.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: دمای امروز ارومیه بین هشت تا 24 درجه سانتیگراد در نوسان بود و بوکان با 26 درجه سانتیگراد گرمترین شهر آذربایجان غربی بود.
وی با اشاره به توصیه های هواشناسی کشاورزی گفت: لازم است تا کشاورزان نسبت به هرس باغات انگور، تغذیه باغات بر اساس آنالیز برگی و خاکی سال گذشته و در صورت گاورو بودن نسبت به اجرای شخم بهاره کف باغات اقدام و برنامه های کاری خود را با توجه به وضع آب و هوا اجرا کنند.
به گزارش ایرنا برخی شهرهای جنوبی و شمالی استان در هفته جاری شاهد بارش باران های بهاری بودند که تا اوایل هفته بعد این روند تداوم دارد.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.