استاندار آذربایجان غربی گفت: حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است.

به گزارش ایسنا مطنقه آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استانی و ملی که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برگزار شد اظهارکرد: حماسه سیاسی با برگزاری مناظره های انتخاباتی رونق و گرم تر می شود ولی برای رونق اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است و در این مسیر با رفع تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری فضا برای سرمایه‌گذاری باز شده است.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان تحریم‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری در ایران باز نبود و متاسفانه پس از رفع تحریم‌ها نیز شرایط پیش رو برای سرمایه‌گذاری سخت است.

وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط بد اقتصادی قرار داریم امسال را نیز مقام معظم رهبری  با یک عنوان اقتصادی نام‌گذاری کردند بنابراین تلاش و همت دولت، مردم و قشر جهادگران اقتصادی از جمله کارگران باید این باشد که از این شرایط سخت خارج شویم و جامعه خود را بیمه کند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه کارگری کشت و صنعت مهاباد  گفت: مشکلات نظیر این در برخی دیگر از صنایع موجود در شهرستان های بوکان، میاندوآب و ارومیه وجود دارد، که نهادهای دولتی باید در کنار کارآفرینان بخش خصوصی و تصمیم گیران و تصمیم سازان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای افزایش اشتغال تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم در حالی کشور را در سال 92 تحویل گرفت که مشکلات اساسی اقتصادی در ایران وجود داشت و با همه توان در راستای حل این مشکلات تلاش کرد و توانست رشد اقتصادی منفی 6.8را به مقدار قابل توجهی بهبود ببخشد ولی هنوز با هدف گذاری های انجام شده فاصله داریم.

وی جذب سرمایه های داخلی و خارجی را از عوامل مهم ایجاد رشد اقتصادی هشت درصد در کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا با بهبود روزافزون شرایط اقتصادی کشور از شرایط سخت موجود خارج شویم و زمینه توسعه را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم متکی نبودن دولت به درآمدهای نفتی تصریح کرد: در سال 92 بیش از 400 میلیارد تومان درآمد استانی داشتیم که این رقم در سال 95 با تقویت مودیان قبلی و شناسایی 15 هزار واحد مودی جدید که فرار مالیاتی داشتند به بیش از 900 میلیارد تومان افزایش یافت و دولت نیز باید تلاش کند که از متکی بودن به درآمدهای نفتی خارج شود و به سمت درآمدهای غیرنفتی سوق پیدا کند.

وی پایان سخنان خود در رابطه با کشور تولیدکننده ریل‌های قطار مسیر راه‌آهن نقده به ارومیه گفت: این ریل‌ها در عوض پول های نفتی کشور است که از کشور هندوستان خریداری‌شده و از طریق ترکیه وارد کشور شده است.

گفتنی است،  در این آئین از 11 نفر از فعالان عرصه کار و کارآفرینی آذربایجان غربی قدردانی شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.