به گزارش ایرنا اسماعیل نجار روز یکشنبه در بازدید از مناطق سیل زده ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 72 میلیارد ریال از این میزان، تسهیلات و کمک بلاعوض برای 200 واحد آسیب دیده شهری و افزون بر 163 میلیارد ریال برای 655 واحد آسیب دیده روستایی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه برای هر واحد شهری 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می گیرد، ادامه داد: برای هر واحد روستایی نیز 200 میلیون تسهیلات کم بهره و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص می یابد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه 20 میلیون ریال برای هزینه تدفین یک نفر فوتی سیل آذربایجان غربی اختصاص یافته است، بیان کرد: 20 میلیون ریال برای تامین لوازم خانگی و معیشتی 855 واحد مسکونی سیل زده در این استان اختصاص می یابد.
نجار با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز بوده و در زمینه مقابله با حوادث طبیعی آمادگی لازم را کسب کرده است، بیان کرد: دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی در ساعات اولیه، وقوع سیل و طغیان رودخانه ها را به ساکنان شهر و روستاها اطلاع داده بودند که حاصل این اطلاع رسانی به موقع به حداقل رسیدن فوتی بود.
وی با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری اساس مدیریت بحران را تشکیل می دهد، افزود: مردم باید از احداث مسکن در حریم رودخانه ها خودداری کرده و در احداث آن نکات ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش ایرنا 43 نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده که امکان بروز 34 نوع آن در ایران و 27 نوع این حوادث در استان وجود دارد.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصربفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امداد رسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
بارش باران های فصلی از روز پنجشنبه /24 فروردین/ با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان این حادثه در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت.
7129/3072 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.