به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از آب شهرستان مهاباد اظهار کرد: بر این اساس باید توجه ویژه ای به مخاطرات سیل در ستاد مدیریت بحران شهرستان شود و از طرفی پیشنهادات اجرایی در خصوص جلوگیری از وقوع هر گونه خطرات احتمالی نیز گردآوری شود.
رئیس امور آب مهاباد نیز با اشاره به بارندگی های مناسب اخیر در شهرستان گفت: بر این اساس ذخیره آب پشت سد مهاباد از 144 میلیون مترمکعب به 169.5 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
محمد عبدالهی اظهار کرد: اکنون دبی آب ورودی سد مهاباد 25 مترمکعب در ثانیه است و ارتفاع آب در این سد نیز به 1355.72 متر از سطح دریای آزاد رسیده است.
وی افزود: تا کنون میزان بارندگی در مهاباد در سال آبی 96-95 به 220 میلی متر رسیده است.
همچنین در این نشست بر واگذار نشدن هیچ طرحی در بالادست سد مهاباد و لزوم صیانت و حفاظت از مجاری آبی، رودخانه ها و مسیل ها تاکید شد.
سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر ساخته شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می رود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.