به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، نصرالله اسداللهی فعال سیاسی و فرهنگی و از چهره‌های انقلابی شناخته‌شده آذربایجان غربی است که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مسئولیت ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در آذربایجان غربی را بر عهده گرفته است.

وی از وعده‌های توخالی و شعارهای رنگارنگ نامزدها به مردم بسیار گلایه‌مند بوده و معتقد است که نباید چیزی که انجام دادنش غیر ممکن و یا سخت است را به مردم وعده داد چرا که سبب خستگی مردم می‌شود.

اسداللهی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور می‌گوید که در همان ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، خیلی از مردم وعده بهبود فضای اقتصادی کشور در 100 روز را باور نکردند.

در گفت‌وگوی تفصیلی پیش‌رو با این چهره سیاسی و فرهنگی آذربایجان غربی بیشتر آشنا شده و از آخرین وضعیت نیروهای حبهه مردمی انقلاب اسلامی در استان آگاه می‌شویم.

تسنیم: ارزیابی شما از وضعیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در کشور چیست؟

اسداللهی: با توجه به تازه تأسیس بودن این جبهه، به دلیل حضور افراد متخصص و با تجربه و نیز همدلی و یک‌صدایی اعضای آن که همگی دغدغه بهبود وضعیت کشور را دارند، جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد.

این جبهه توانسته است که بین نیروهای انقلابی اجماع خوبی به‌دست آورد و اینان را در زیر یک چادر جمع کنند.

تسنیم: دلیل هجمه‌های سنگین تبلیغاتی و رسانه‌ای معاندین و معارضین نظام و البته عده‌ای در داخل با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چیست؟

اسداللهی: افرادی که تخریب می‌کنند یا به دلیل عدم اطلاع از نظر مردم است و یا اینکه نفوذی هستند و از جای دیگر خط می‌گیرند چرا که نیروهای جبهه مردمی انقلاب اسلامی از جایگاه اجماعی بالاتری برخوردار هستند و در دل مردم جای دارند.

این یک فرمول همیشگی است که هرموقع دشمنان شما از دست شما عصبانی شدند بدانید که راهتان درست است، برخی از افراد از تشکیل یک دولت جهادی و انقلابی وحشت دارند و سعی می‌کنند که مانع تشکیل یک دولت انقلابی بشوند.

تسنیم: چرا عده‌ای سعی دارند این‌گونه القا کنند که اگر روحانی پیروز نشود حتماً ترامپ به ایران حمله می‌کند؟

اسداللهی: دنیا هم‌اکنون در جنگ غرق شده است و ایران اسلامی هم تجربه جنگ دارد که هشت سال یک‌تنه در مقابل دشمنان ایستاد و امروز هیچ دولتی حتی آمریکا هم قادر نیست که در ایران یک سرباز پیاده بکند چرا که ایران عراق و افغانستان نیست که بتوانند به‌راحتی آن را اشغال بکنند و این یک توهم است که برخی افراد برای نیل به اهداف خود به آن دامن می‌زنند.

تسنیم: در انتخابات دوره قبل شاهد بودیم که دولت فعلی یکی از شعارهایش راست‌گویی به مردم بود اما عملاً در بسیاری از مباحث کلان یا از مردم مخفی شد و یا حقیقت به مردم گفته نشد، نظر شما در ارتباط با وعده‌های توخالی نامزدها چیست؟

اسداللهی: راست‌گویی جزئی از دین و مذهبی است که ما به آن ایمان و اعتقاد داریم و شرع مقدس همه ما را به راست‌گویی دعوت کرده است و در قرآن کریم به صراحت از مؤمنان خواسته شده است که از بیان حرف‌هایی که قادر به انجام آنان نیستند و یا آن کار نشدنی است بر حذر باشند.

کسانی که دل به زر و زیور دنیا بسته‌اند و به دنیای خود را فدای عقبای خود می‌کنند به راحتی می‌توانند شعارهای رنگارنگ و زیبا بدهند و مثل آب خوردن به مردم وعده و وعید بدهند اما مؤمنان این‌طور نیستند که خوشبختانه جناب رئیسی بیشتر اهل عمل هستند.

تسنیم: به نظر شما مناظرات غیر مستقیم چه معنای خاصی دارد؟ چرا برخی افراد از مناظرات زنده وحشت دارند؟

اسداللهی: مناظره غیر مستقیم و سانسور شده هیچ معنایی جز دهن کجی به مردم نیست چرا که این برنامه در حقیقت یک دادگاه انقلابی و ملی است که در آن قاضی و حکم دهنده خود مردم هستند آنان باید حق را به حق‌دار بدهند.

افرادی که اخلاقیات را رعایت نمی‌کنند از مناظره وحشت دارند وگرنه کسی که به اخلاق پایبند است دلیلی برای ترس وجود ندارد برای مثال اگر وعده‌ای داده و نتوانسته‌ایم به آن عمل بکنیم در مذاکرات دلیل این عمل نکردن را از ما می‌پرسند و اگر جواب قانع کننده‌ای داشتیم که مردم باور می‌کنند اما اگر بار دیگر قصد فریب دادن مردم را داشتیم مردم به خوبی متوجه خدعه و نیرنگ ما می‌شوند.

این انقلاب مال مردم و متعلق به مردم است و این مردم هستند که صاحبان اصلی این انقلاب‌اند و نباید با وعده و وعیدهای توخالی و شعار مردم را از انقلاب خسته و ناامید کرد و حتی باید یک کاری را انجام دهیم و بعد آن را بگوییم.

تسنیم: چرا و به چه دلیل ریاست‌جمهوری که در انتخابات سال 92 وعده بهبود فضای اقتصادی کشور را در 100 روز داده بودند بعداً از حرف خود عقب کشیدند و به نوعی فرافکنی کردند؟

اسداللهی: قول صد درصد دادن صرفاً متعلق به خداوند است و غیر از او هیچ‌کس نمی‌تواند قول صد درصدی بدهد و به این دلیل هم در عرف و شرع مقدس آمده است که هرکاری را که می‌خواهید انجامش بدهید در ابتدای آن کلمه "ان‌شاء‌الله" یعنی اگر خدا بخواهد را به کار ببرید چرا که در انجام دادن هرکاری مشکلات فراوانی پیش می‌آید.

در همان زمان که وعده اصلاح معیشت مردم و بهبود اقتصادی کشور داده شد بیشتر مردم باور نکردند چرا که وعده کوتاه مدت دادن به مردم رنگ‌وبوی شعاری می‌دهد که امروز به خوبی قابل لمس است و معیشت مردم با مشکل مواجه شده است و به خصوص کارگران فصلی که حتی شنیدن اوضاع آن‌ها غیر‌قابل تحمل است.

تسنیم: در دوره‌های قبل شاهد بودیم که نامزدها ابتدا با شعار و وعده و روش‌های متفاوت در انتخابات پیروز می‌شدند و بعد به دنبال ارائه برنامه‌ای برای اداره کشور بودند! آیا جناب رئیسی هم همانند دیگر سالیان قبل عمل می‌کنند؟

اسداللهی: نه، به هیچ وجه این‌گونه نیست بلکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برنامه‌ای کامل و مفصل برای اداره کشور دارد و در کنار آن، کارشناسان، خبرگان و بزرگان بسیار زیادی در این جمع حضور دارند تا که برخی از آن‌ها حتی در گذشته نامزد ریاست‌ جمهوری بوده‌اند.

برنامه‌ای برای انتخابات شورای شهر هم دارید؟ آیا افرادی که دارای نقاط سیاهی در کارنامه خود هستند می‌توانند نماینده این جبهه شود.

برای شورای شهرهم برنامه‌ای جداگانه وجود دارد و افراد مناسبی که شرایط این جبهه را دارا باشند می‌توانند در آن عضو شوند که می‌توان به پاک دستی، راست‌گویی، عمل به وعده‌های قبلی خود و امانت‌داری اشاره کرد و قطعاً افرادی که در گذشته خود دارای نقاط تاریک و مبهمی باشند و کارنامه مورد قبولی از خود برجای نگذاشته باشند نمی‌توانند در لیست اعضای این جبهه حضور داشته باشند.

تسنیم: وضعیت جمنا در شهرستان‌های آذربایجان غربی به چه صورتی است؟

اسداللهی: در کل کشور آذربایجان غربی وضعیت مناسبی است و در تمامی شهرستان‌های استان جمنا شکل گرفته است و در میان شهرستان‌های استان هم خوی پیش‌رو است.

تسنیم: با توجه به وجود اقلیت‌ها و مذاهب متفاوت در کشور و بخصوص در آذربایجان غربی، نگاه جمنا و جناب رئیسی به این مسئله چیست؟

اسداللهی: ما به این مسئله معتقدیم که دین همه مردم یکی است و بنا به گفته جناب رئیسی اهل سنت شهروند ایرانی هستند و باید زندگی آن‌ها هم مانند همه مردم دیگر ایران باشد و هر سنی و شیعه‌ای که بخواهد با یکدیگر اختلاف ایجاد بکنند درواقع شیعه و سنی واقعی نیستند.

ما اعتقاد داریم که همان‌طور که آیت‌الله سیستانی بیان کرده است اهل سنت برادر ما نیستند بلکه جان ما هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625760
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.