محمد حضرت پور شهردار ارومیه روز جمعه در این آیین گفت: این هلدینگ بزرگترین شرکت هلندی تولید گل لاله در جهان است و شهرداری ارومیه درصدد است ارومیه را به شهر تولید و صادرکننده گل لاله در کشور تبدیل کند.
وی اظهار کرد: جهان، ارومیه را با لاله اش خواهد شناخت و البته در سال های گذشته ارومیه به مرکز لاله‌های ایران تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: ما تنها به دنبال خرید گل و پیاز آن نیستیم و قصد داریم تا با ورود تکنولوژی های مربوط، ارومیه را به عنوان قطب صادراتی گل لاله معرفی کنیم.
وی ادامه داد: زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان باعث شده تا ارومیه به عنوان شهر بین الملل شناخته شود و این ظرفیت موجب شده تا وجهه فرهنگی این شهر برجستگی داشته باشد.
شهردار ارومیه گفت: شادی و نشاط اجتماعی در شهر مورد توجه شهرداری است و به همین منظور هرسال جشنواره انگور برگزار می‌شود که از امسال نیز جشنواره گل لاله را در ارومیه برگزار می کنیم.
رونالد هلیبرینگ مدیر یکی از بزرگترین شرکت های تولید گل در جهان نیز در این آیین از آمادگی این شرکت برای معرفی ارومیه به عنوان قطب صادرات گل ایران خبر داد و گفت: 150 سال از شروع به کار کمپانی می‌گذرد و در حال حاضر به 50 کشور جهان گل و پیاز صادر می کند.
وی با بیان اینکه کمپانی فقط پیاز گل نمی فروشد، افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی ارومیه و استقبال و پیگیری مدیریت شهری هدف ما فقط فروش گل نیست و انتقال تکنولوژی و اعطای نمایندگی به ارومیه را در برنامه داریم.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه که پیشتر به عنوان یک باغ شهر در کشور مطرح بود، در سال های اخیر با برگزاری جشنواره های متعدد گل، به یکی از شهرهای مطرح در حوزه تنوع گل تبدیل شده است.
در سه سال گذشته جشنواره های گل و گیاه در شهر ارومیه برگزار شد و یکی از بوستان های بزرگ این شهر نیز به نام بوستان گول'گوللرباغی' نامگذاری شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.