سامرند مرزنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تحول سلامت در حوزه درمان با هفت هدف آغاز شد که مهمترین آنها پرداختی از جیب مردم و هتلینگ بیمارستانی از جمله آنها است.
وی افزود: بر این اساس 25 میلیارد ریال صرف هزینه هتلینگ بیمارستانی در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد شده و اجرای آن در واقع گام مهمی در تکریم ارباب رجوع است.
مرزنگ همچنین بیان کرد: بهره برداری از 13 واحد تکنفره LDR بخش زایمان با مساحت زیر بنای 1200 متر مربع و با هزینه 18 میلیارد ریال گام بلندی در تکریم مادران است.
وی اضافه کرد: ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با مساحت زیر بنای 1800 متر مربع و هزینه 40 میلیارد ریال، مرکز ثبت و تشخیص بیماران سرطانی با مساحت زیر بنای 635 متر مربع و اعتبار 13 میلیارد ریال، توسعه بخش اورژانس در فضایی به مساحت 4 برابر فضای فعلی و اعتبار 28 میلیارد ریال از جمله طرح های عمرانی مهم بهداشت و درمان در مهاباد به شمار می رود.
مرزنگ همچنین گفت: با تلاش ها و حمایت های مسئولین مجوز ساخت بیمارستان 100 تختخوابی شهرستان مهاباد از وزارت متبوع اخذ شده و امسال نیز ردیف بودجه برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: کارهای مربوط به ساخت بیمارستان 350 تختخوابی این شهرستان نیز در دست مطالعه می باشد، دانشکده پیراپزشکی نیز که از پیشرفت فیزیکی بیش از 85 درصد برخوردار است در سال جدید به بهره برداری می رسد و دانشجو پذیرش می کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد همچنین با برشمردن سایر دستاوردهای طرح سلامت اظهار کرد: ساخت بخش اورژانس در 2 مرحله که در مرحله آغازین عملیات ساخت سازه اسکلتی اورژانس به مساحت 2 هزار متر مربع و اعتبار اولیه حدود 8 میلیارد ریال انجام شده و اکنون این سازه به پیمانکار جدید برای نازک کاری و زیبا سازی فضای اورژانس با بودجه 20 میلیارد ریال واگذار شده است.
مرزنگ گفت: پارسال حدود 168 هزار نفر به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد مراجعه کردند بر این اساس بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد به طور متوسط روزانه پذیرای بیش از 450 نفر بیمار است.
وی اظهار کرد: فضای فعلی بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد دارای مساحت زیربنای 533 متر مربع بوده و دارای 11 تخت برای بیماران تحت نظر در اورژانس می باشد که فضای فعلی جوابگوی نیاز های مراجعان نبوده و در بیشتر مواقع با افزایش تعداد تخت ها به صورت غیر استاندارد بیماران اورژانسی مداوا می شوند.
وی یادآور شد: با راه اندازی بخش اورژانس جدید مشکل کمبود تخت های بیماران اورژانسی برطرف می شود و بیماران در فضایی استاندارد و بهینه خدمات دریافت می کنند.
در حال حاضر بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد دارای 3 نفر پزشک متخصص طب اورژانس، 9 نفر پزشک عمومی، حدود 70 نفر پرستار، 12 نفر منشی ، 8 نیروی خدمات پشتیبانی می باشد که در 24 ساعت شبانه روز به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارائه می دهند.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان است و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.