به گزارشحجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل، معاونان و جمعی از مدیران شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: باید برای مردم در خصوص بحران آب و کمبود منابع آبی اطلاع رسانی شود تا مردم بر حسب منابع موجود و با صرفه جویی در مقابله با کم آبی کمک کار مسئولان باشند.
وی با قدردانی از تلاش های مجموعه شرکت آب منطقه ای استان اظهار کرد: وزارت نیرو باید از ظرفیت رسانه ها در خصوص ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب استفاده کند تا مردم در این خصوص توجیه شوند.
وی اضافه کرد: رسانه ها اثرگذاری بیشتری بر افکار عمومی و شفاف سازی عوامل بحران کم آبی و خشکی دریاچه ارومیه دارند و می توانند ابزار قدرتمندی برای فرهنگ سازی مصرف آب باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان و فعالیت های وزارت نیرو در بخش آب و احیای دریاچه ارومیه گفت: در سایه فعالیت های موثر ستاد احیای دریاچه ارومیه و شرکت آب منطقه ای استان شاهد تثبیت شرایط دریاچه ارومیه هستیم و بر اساس پیش بینی های انجام شده مبنی بر بارش های بهاری و ذوب برف ها، میزان آب ورودی به دریاچه افزایش پیدا می کند.
کیومرث دانشجو افزود: متاسفانه جوسازی های بسیاری در خصوص وجود سدها به عنوان عامل خشک شدن دریاچه ارومیه شده است و این در حالی است که 2 سد بزرگ و عمده استان در زمان رژیم سابق ساخته شده است و روند خشکی دریاچه از حدود 20 سال گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی و افزایش برداشت ها از منابع زیرزمینی اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: مطالعات انجام شده نشان دهنده این است که سدهای استان نه تنها دریاچه را تحت تاثیر قرار نداده بلکه نقش مهمی را در حفظ منابع آبی و جلوگیری از سیلاب های مخرب در سطح استان داشته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با 12 سد فعال یکی از استان های پرآب کشور است که در چند سال گذشته با پدیده خشکسالی رو به رو بوده است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.