امیر سرتیپ دوم کیومرث شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال غرب ایران اظهار کرد: تخلیه زمین‌های پادگان لشگر 64 ارومیه که 4 سال پیش اتفاق افتاد بدون هیچ چشمداشت و درخواستی از شهرداری ارومیه و فقط به خاطر دل مردم این شهر از سوی ارتش انجام شد و این نیرو همچنان بر عهد خود مبنی بر استفاده هدفمند از زمینهای آزاد شده برای توسعه و آبادانی و مدرن سازی بافت مرکزی شهر ارومیه پایبند است.

وی افزود: پرونده نحوه استفاده از اراضی مربوط به پادگان لشگر 64 پیاده ارومیه در شورای عالی معماری و شهرسازی در حال طی روند قانونی خود است و هیچ مشکلی از ناحیه استان برای تعیین تکلیف این اراضی وجود ندارد.

شرفی تصریح کرد: ایراد شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به روند رسیدگی به وضعیت زمین‌های لشگر 64 پیاده ارومیه مصوب کردن برخی تصمیمات پیش از اخذ نظر این شورا بود که مقرر شده این مشکل نیز حل شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال غرب ایران گفت: نقشه مربوط به این زمین‌ها مشخص شده و دقیقاً جزئیات مورد نیاز برای تعیین بخش‌های تجاری، رفاهی، اقتصادی، آموزشی و غیره معلوم شده است و انتظار می‌رود با آغاز فعالیت‌های قانونی در این زمین‌ها چهره شهر ارومیه متحول شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته مقرر شده بود تا قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال غرب کشور از ارومیه به تبریز انتقال یابد که در پی درخواست مردم منطقه و پس از کسب مجوزهای لازم این تصمیم تغییر یافت و کماکان این قرارگاه در ارومیه مستقر خواهد بود.

شرفی گفت: رزانه 700 تا 800 پرواز از آسمان منطقه انجام می‌شود که رصد این کار با ارتش جمهوری اسلامی ایران است و تک به تک این پروازها کنترل شده و اگر حتی یک پرواز مجوز لازم را نداشته باشد از عبور آن از آسمان ایران جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در حوادث اخیر سیل آذربایجان نیروهای ارتش در قالب تیپ 121 و نیروهای آموزشی به امداد سیل‌زدگان در آذربایجان شرقی پرداختند و در آذربایجان غربی نیز به حالت آماده‌باش بودند اما درخواستی از سوی مسئولین برای کمک در این استان از سوی ارتش دریافت نشد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال غرب ایران گفت: چندی پیش کلنگ احداث بیمارستان 100 تختخوابی ارتش در محل زمین‌های مربوط به ارتش در داخل شهر ارومیه به زمین زده شده و مقرر است در قالب یک طرح سه ساله احداث شود گرچه ارتش تلاش خواهد کرد با کار جهادی در طول یکسال این پروژه را به اتمام برساند.

انتهای پیام/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620395
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.