قربانعلی سعادت روز شنبه در نشست مشترک با تشکل های بخش کشاورزی آذربایجان غربی افزود: دولت نیز از این امر استقبال و از اقداماتی که در این راستا توسط بخش خصوصی و فعالان بخش کشاورزی حمایت می کند.
وی با اشاره به لزوم بهبود وضعیت شیر در آذربایجان غربی اضافه کرد: برای کاهش بار میکروبی این فرآورده سودمند نیز مهمترین گام، تبدیل دامداری سنتی به صنعتی است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای تقویت حوزه کشاورزی در مناطق مختلف کشور عزم جدی دارد زیرا هرگونه اقدام توسعه محور در این حوزه، عاملی محرک برای توسعه اشتغال و تولیدات بومی است.
وی با بیان اینکه روش اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی کشاورزی دارای مشکلاتی است، ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا بتوان این مشکلات را حل کرد.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه توسط فعالان بخش کشاورزی درباره استفاده از خدمات گاز و برق برخی واحدهای تولیدی گفت: همراهی واحدهای تولیدی، نظام صنفی بخش کشاورزی، اداره جهاد کشاورزی و شرکت های خدمات رسان در راستای حل این مشکل نیز می تواند کارساز باشد.
سعادت تاکید کرد: روسای دستگاه های اجرایی باید جلسات مشترکی را با تشکل های کشاورزی برگزار کرده و مشکلات آنان را بشنوند که این امر در توسعه روزافزون این بخش تاثیرگذار در اقتصاد آذربایجان غربی موثر است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران 12 تشکل کشاورزی به بیان مشکلات خود پرداختند.
واگذاری اختیارات به بخش خصوصی، کمبود اشتغال جایگزین بخش کشاورزی، تقویت اعتبارات سرمایه ای، ایجاد وام حقوقی حمایت از سرمایه گذاری، ایجاد شبکه اختصاصی در رسانه ملی، کمک به کشت و صنعت شهرستان مهاباد، رسیدگی به قیمت شیر استان و وضعیت خرید این محصول از اهم مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
8135/ 2093** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.