امام جمعه شاهین دژ گفت: دولت باید به اعتکاف بها دهد.
حجت الاسلام نقی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت اسلامی باید به برگزاری هرچه باشکوه تر این قبیل مراسمات بها و ارزش بیشتری قائل شود و به ترویج هرچه بیشترآن در جامعه کمک کند گفت: اعتکاف عامل ایجاد امنیت و آرامش و زمینه های نشاط معنوی را درجامعه فراهم می آورد که نیازمند حمایت بیشتر دولت است.
وی با ابراز تاسف از حضور کمرنگ دولت مردان در مراسم معنوی اعتکاف  خاطر نشان کرد: باید دولت مردان نیز در مراسم اعتکاف حاضر شده و نشستن پای سخنان معتکفین و با حضور خود در این مراسم معنوی زمینه ترغیب بیشتر جوانان را فراهم آورند.
حجت السلام باقری با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف 3 روز است و عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد گفت: اعتکاف، گریز از لذت گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.
امام جمعه شاهین دژ با اشاره به اینکه اعتکاف، سفارش قرآن، سنت حسنه پیامبر و ائمه اطهار بوده که در اسلام جزء مستحبات تاکید شده است تصریح کرد: خود سازى، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از دیگر برکات‏ اعتکاف است.
وی با اشاره به اینکه هرساله افرادی با اعتکاف جلوی هوای نفس خود ایستاده و از ارتکاب به جرم خودداری می کنند افزود: اعتکاف مراسمی معنوی است که هم به نفع فرد و هم به نفع جامعه بوده که باید به آن بها داده شود.
حجت الاسلام باقری با ابراز تاسف از دریافت هزینه از معتکفین برای بیتوته در مساجد گفت: با وجود هدر رفت هزینه های فراوان در جامعه،از معتکفین هزینه بیتوته دریافت می کنند و این درحالیست که دولت باید با حمایت از اعتکاف موجب حضور پرشور مردم در مساجد برای اعتکاف شود.
وی با بیان اینکه مدیران اجرایی در مراسم اعتکاف  باید از مدیران فرهنگی  باشند افزود: مسئول اجرایی اعتکاف باید خود، دغدغه اعتکاف را داشته و عاملی برای دلگرمی معتکفین شوند.
امام جمعه شاهین دژ با ابراز خرسندی از حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف گفت: امید است بااتحاد بین حوزه های علمیه، دانشگاهها و سایر ارگانهایی که زمینه برگزاری این مراسم معنوی را دارند عامل افزایش روزافزون اتحاد اسلامی در جامعه شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.