معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: داروها برابر آخرین قیمت اعلامی کشوری که در شورای قیمت گذاری کشوری تعیین و مصوب میشود به مصرف کنندگان عرضه میگردد.
حسن ملکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی درخصوص اعتراض برخی شهروندان به قیمت داروها و فروش آن ها به نرخی بالاتر از قیمت درج شده روی جعبه های دارو گفت: فروش دارو در داروخانه ها به نرخ روز محاسبه می شود و قیمت درج شده روی جعبه ها مربوط به روز تولید در کارخانه است.
وی افزود: جعبه های دارویی به صورت یکجا برای مصرف چند ساله تولید می شوند و لذا در مواقع افزایش و یا کاهش قیمت ارقام درج شده صحیح نمی باشند و ضمن اینکه دارو جزو کالاهای خاص محسوب می شود و به منظور مدیریت دارو در سطح کلان در کشور برای تمام مراحل آن اعم از خرید، واردات و ساخت دستوالعمل و بخشنامه های قانونی وجود دارد و داروخانه ها ملزم به رعایت آن هستند.
ملکی نژاد تصریح کرد: در این راستا سازمان های بیمه گر طرف قرارداد با داروخانه ها هستند و داروخانه ها در واقع به بیمه شدگان آنها خدماتی ارایه می دهند  که قوانین مربوط به قیمت گذاری از سوی آنها هم پذیرش شده و تبعیت میکنند ولی بعضا مشکل زمانی پیش میاد که بیماران بدون نسخه اقدام به خرید دارو میکنند که این در واقع خلاف قانون بوده و نباید دارو بدون نسخه به فروش برسد. 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: در ایام عید نیز نظارت سازمان به صورت شبانه روزی بوده است و همچنین از مردم عزیز تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تماس گویای 1490 تماس بگیرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.