معاون گردشگری آذربایجان غربی گفت: نزدیک به یکصد هزار نفر از مراسم نوروزگاه آذربایجان غربی بازدید کردند.

به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین امامی در جمع خبرنگاران، اجرای برنامه نوروزگاه را یکی از برنامه های متفاوت و موفق ستاد اجرایی خدمات سفر های نوروزی سال 96 استان قلمداد کرد.

امامی گفت: یکی از اقدامات شاخص نوروز 96 که توانست تاثیرات خوبی در اذهان شهروندان و گردشگران بگذارد و موجب افزایش تجربه و شناخت عمومی آنان گردید، اجرای برنامه های متنوع آئینی و سنتی برگرفته از فرهنگ و تاریخ دیرینه مردم این استان در قالب برنامه نوروزگاه بود.

معاون گردشگری آذربایجان غربی افزود: این برنامه درهشت نقطه استان و از 29 اسفند 95 لغایت 10 فروردین 96 در اکثر شهرهای استان و در جوار آثار و جاذبه های تاریخی شهرهای مختلف برگزارشد و طبق برآوردهای بعمل آمده نزدیک به یکصد هزار نفر ازبرنامه های متنوع نوروزگاه ها در سطح استان بازدید کرده و بهره لازم را بردند.

وی در مورد محتوای برنامه های نوروزگاه گفت: اجرای موسیقی های بومی، مراسم آئینی، بازی های بومی و محلی، شعر خوانی و آواز خوانی ، تئاتر، آئین تکم گردانی و کوسه به داس، مسابقه استان شناسی و نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری و تاریخی استان و کشور از جمله موارد مربوط به این مراسم بود.

امامی در پایان با اشاره به استقبال خوب و رضایتمندی های بالای گردشگران از این برنامه ها گفت: چنین رویدادهایی تحرک جدیدی در رابطه با توسعه و رونق گردشگری داخلی و جذب گردشگران خارجی و حرکت گردشگری به سمت موازنه مثبت و موثر خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.