فرماندار میاندوآب گفت: رهبر انقلاب در نامگذاری شعار سال، مسائل کلان مملکتی را لحاظ کرده است.

ناصر امیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری شعار سال ریل گذاری های اصلی و کلان مملکتی را لحاظ می کنند گفت: اغلب نامگذاری های سال های گذشته رهبر معظم انقلاب نیز به نوعی با مقوله اقتصاد عجین بوده واین امر نشان از اهمیت بسیار زیاد این حوزه است.

فرماندار میاندوآب ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در نامگذاری های سالیانه به جنبه های مختلف کشور توجه می کنند و امسال نیز بر زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید کرده اند چرا که ایشان با نگاهی تیزبینانه مهمترین مشکل کشور را در امر اشتغال دانسته اند که می تواند تبعات سیاسی واجتماعی نیز داشته باشد.

امیری گفت: با توجه به بیانات رهبری، ایشان توجه به نام <اقتصادمقاومتی>رابه تنهایی موثر ندانستند و راه حل و علاج وضع کنونی را در تمرکز همه همت مسئولین و مردم بر عملی کردن آن دانستند و تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان را بسیار مهم شمردند.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با تمرکز و برنامه ریزی بر روی این نقاط کلیدی مطالبه رهبری و مردم از مسئولین، باید نتایج را در پایان سال به مردم گزارش داد.

امیری به راه های تحقق این شعار و برنامه های شهرستان هم اشاره کرد و گفت:برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نیاز به مشارکت مردم دارد، بنابراین در سطح شهرستان از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال می کنیم و باید فضایی به وجود آید که مردم عادی هر فعالیت تولیدی را که خود را در آن توانمند می بینند، انجام دهند.

این مسول راه کار بعدی را ساده زیستی، نتراشیدن هزینه و کم خرج بودن مدیران بر شمرد و گفت: ساده زیستی علاوه بر آنکه بر روحیه همکاری و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات مردم می افزاید باعث می گردد تا روحیه صرفه جویی و قناعت نهادینه شود و در نتیجه سبب می شود که بهره وری ها بالا رود.

وی مدیریت هزینه در کشور و اجزاءآن را جزءلاینفک اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: همه مسئول هستند از هزینه های بی مورد، غیر ضروری و بدون اولویت پرهیز کنند و مانیز در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

 امیری گفت: حمایت از تولید وبخش خصوصی، شایسته سالاری در نظام اداری ،وحدت و همدلی ،مصرف تولیدات داخلی از دیگر برنامه های ما برای تحقق این شعار است که تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی و ترجیح مصرف کالاهای داخلی به خارجی و حمایت از تولید کنندگان داخلی در کنار تشویق تولید کنندگان به ارتقا سطح کیفی و کمی محصولات از برنامه های اولویت دار ما در سال جدید خواهد بود.

فرماندار میاندوآب با اعلام اینکه تلاش خواهیم کرد تا با هماهنگی بانک های عامل در جهت تامین سرمایه در گردش و تولید و اشتغال بیشتر شرایط استفاده از تسهیلات بانکی را برای آنان فراهم کنیم گفت: یکی از مولفه های لازم برای سرمایه گذاری تامین امنیت تولید کننده و سرمایه گذار است که خوشبختانه در کشور و به تبع آن در شهر ما امنیت پایدار برقرار است و در این راستا از همه ی سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی جهت سرمایه گذاری و اشتغال و تولید دعوت می کنیم و از همه ی ظرفیت های شهرستان برای حمایت از این عزیزان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.