کریم حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هشت هزار نفر تنها از جاذبه گردشگری قره کلیسای این شهرستان که از آثار جهانی ثبت شده استان و کشور به شمار می روند، بازدید کرده و با بخش های مختلف آن آشنا شده اند.
وی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز امسال 60 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، اتریش، ژاپن و فرانسه برای بازدید از جاذبه های گردشگری چالدران به ویژه قره کلیسا وارد این شهرستان شدند.
وی اظهار کرد: در ایام نوروز سال جاری بیش از 100 خانوار به صورت شبانه روزی و افزون بر هزار خانوار نیز به صورت موقت در شهرستان چالدران اسکان داده شدند.
فرماندار چالدران گفت: تعداد گردشگران نوروزی امسال در این شهرستان پنج درصد بیشتر از سال گذشته برآورد می شود.
حسین زاده افزود: به رغم این افزایش پنج درصدی در گردشگران نوروزی، سوانح رانندگی در این مدت در چالدران 30 درصد کمتر از سال گذشته شده است که نشان دهنده بهبود وضعیت سخت افزاری و همراهی بیشتر گردشگران در خصوص مقررات رانندگی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران از جمله شهرستان های گردشگر پذیر آذربایجان غربی است که در شمال این استان واقع شده و بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان با 104 اثر ملی و یک اثر ثبت شده جهانی مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف به ویژه نوروز و تابستان است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.