** مبلمان شهری در پستوی اختیارات شورا
طراحی محیط زندگی و مبلمان شهری که ریشه در فرهنگ بومی و اعتقادی جوامع بشری دارد، نخستین عنصر ارتباط بصری شهروندان و مسافران با هویت فرهنگی و اجتماعی یک شهر بوده که در پستوی اختیارات شوراهای اسلامی شهر نهفته است؛ کمبودی که در غیاب خلاقیت، بیشتر شهرهای کشور را تسخیر کرده و در عین حال زیرساختی برای توسعه اقتصادی است.

** برج سه گنبد ارومیه یادگار 800 ساله سلجوقیان
بنای تاریخی سه گنبد 'اوچ گونبز' ارومیه، برج مقبره ای به جا مانده از دوران سلجوقی و متعلق به سال 580 هجری قمری بوده که در آستانه فرا رسیدن نوروز مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران زمین قرار گرفته است.

** گره تاریخ کهن ایران با فرهنگ بومی در جشن نوروزگاه تخت سلیمان
مجموعه جهانی میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان در شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

** ثبت نام بیش از 3 هزار نامزد شورا در ارومیه / هنوز یک ساعت مهلت برای نام نویسی باقی است
فرماندار ارومیه گفت: تا ساعت 22 روز یکشنبه/ ششم فروردین 96/ 3 هزار و 94 نفر نامزد شوراهای شهر و روستا در ارومیه ثبت نام کردند.

** کاهش 18 درصدی سرقت در آذربایجان غربی
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی میزان وقوع سرقت در استان 18 درصد کاهش یافته است.

** تعداد پروازهای نوروزی فرودگاه ارومیه به 60 سورتی افزایش یافت
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: تعداد پروازهای نوروزی داخلی و خارجی برنامه ریزی شده که قرار است در طول ایام نوروز از فرودگاه ارومیه انجام شود، به 60 سورتی افزایش یافت.

** اسکان افزون بر 41 هزار فرهنگی توسط ستاد اسکان فرهنگیان آذربایجان غربی
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون 41 هزار و 383 نفر روز در ستاد اسکان فرهنگیان استان پذیرش شده اند.

** تردد 69 هزار مسافر از مرز بازرگان
مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: 68 هزار و 887 مسافر در مدت ایام نوروز از این پایانه مرزی تردد کرده اند.

** آبرسانی به 41 روستای آذربایجان غربی در دست اجراست
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 100 روستای بالای 20 خانوار استان فاقد آب آشامیدنی است، گفت: آبرسانی به 41 روستای استان در دست انجام است که با اتمام آنها، دیگر روستاها نیز در برنامه آبرسانی قرار می گیرد.
7129/ 2093** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.