به گزارش ایرنا عباس حسن خوانی روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: 212 نفر از این تعداد در حوزه های پنج شهر ارومیه، سرو، سیلوانا، قوشچی و نوشین ثبت نام کرده اند و مابقی مربوط به حوزهای روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه ارومیه رکورد دار ثبت نام داوطلب شورا در کشور است، ادامه داد: مشارکت سیاسی و اجتماعی در شهرستان ارومیه به دلیل بالا بودن تعداد روستاها و همچنین بالا بودن سطح رفاه عمومی بالاست.
وی اضافه کرد:تاکنون 174 نفر از حوزه مرکزی ارومیه، 11 نفر از نازلو، 13 نفر از صومای برادوست، هشت نفر از سیلوانا و 6 نفر از بخش انزل ثبت نام کرده اند.
فرماندار ارومیه ادامه داد: در حوزه روستایی نیز 749 نفر از حوزه مرکزی، 168 نفر در حوزه نازلو، 94 نفر از حوزه انزل، 143 نفر از حوزه صومای برادوست و 273 نفر از حوزه سیلوانا ثبت نام کرده اند.
وی افزود: 45 زن و یک هزارو 596 نفر مرد تا پایان روز پنجم ثبت نام، داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان ارومیه شده‌اند.
حسن‌خانی گفت: درصد مشارکت زنان در دوره چهارم 6 درصد بود که در این دوره به بیش از 15 درصد رسیده و این موضوع موجب خوشحالی است.
فرماندار ارومیه با تاکید بر اینکه داوطلبان نباید ثبت نام را به روزهای آخر موکول کنند، ادامه داد: امیدواریم تا در روز آخر ثبت نام با صف های طولانی داوطلبان مواجه نشویم.
به گزارش ایرنا سیروس صادقی، غلامرضا اتابکی، عباس سیدذکریایی، زهرا روحی، عبدالناصر نظریانی، منیژه حاجی سالم، لقمان بیضاوی و اکبر حسن بگلو به عنوان اعضای اصلی و رجبعلی مصطفوی، نادر فرجی، فریدون حیدراسدی، یونس حساس و مالک ولی زاده نیز به عنوان اعضای علی البدل برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرستان ارومیه انتخاب شده اند.
پیش از آن نیز فخرعلی محمد نیکبخت، دبیر اجرائی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان غربی، اسامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان ارومیه را شامل مرتضی نظری/رئیس هیات/، علیار خلیل زاده گویجلو /عضو هیات/، علیرضا صفری /عضو هیات/ و یوسف حسن پور /عضو هیات/ معرفی کرده است.
3072/8135 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.