قاسم امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار مواد غذایی کشف شده یک تن پنیر سنتی فاسد به ارزش 50 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته توقیف شده در صورت مصرف می توانست سلامت شهروندان و مسافران را به خطر بیندازد.
امینی همچنین بیان کرد: 22 نفر بازرس در قالب تیم های 2 نفره تا کنون 2800 نفر ساعت کار نظارت و بازرسی در قالب گشت های مشترک با ادارات فرمانداری، اصناف، دامپزشکی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، گردشگری، شهرداری و نیروی انتظامی را انجام دادند.
وی افزود: تا کنون با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از 2800مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن بین راهی و جایگاه های عرضه سوخت، غار آبی سهولان و پارک ها و اماکن تفریحی و پایانه های مسافربری بازدید به عمل آمده است.
وی همچنین از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون شرایط 9 گانه بسته بندی شده و تاریخ گذشته خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای 190 یا شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.
شرایط 9 گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس کارخانه تولید کننده ، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری، ترکیب و فرمول فرآورده و جمله ساخت ایران است.
طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از اول اسفند ماه همزمان با کل کشور آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 1396 ادامه خواهد داشت.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.