به گزارش ایرنا محمد سلطانی فر روز دوشنبه در گردهمایی 'رسانه و حقوق شهروندی' با حضور مدیران روابط عمومی سازمان ها و ادارات و اصحاب رسانه در شهر ارومیه افزود: آگاهی بخشی در زمینه حقوق شهروندی از وظایف رسانه هاست و متولیان رسانه ها باید به تقویت فضای پرسشگری در جامعه کمک کنند.
به گفته وی تقویت راهکارهای مذاکره و حل و فصل مناقشه ها از دستاوردهای دیگر تولید محتوای رسانه ای در زمینه حقوق شهروندی است و رسانه ها می توانند زمینه تشخیص مطالب درست از نادرست و مطالب تحریف شده در چرخه اطلاعات به ویژه فضای مجازی را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه های اجتماعی در سال های اخیر فضای لازم برای مطرح شدن حقوق شهروندی را از سوی دولت یازدهم فراهم کرده است، ادامه داد: شبکه های اجتماعی تشخیص سره از ناسره را به ما آموزش می دهد و فضا را به سمت زندگی شفاف پیش می برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش حق الناس را مصداق بارز حقوق شهروندی در دین مبین اسلام عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد باقرکریمی گفت: حقوق شهروندی مورد تاکید پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار(ع) بوده و رئیس جمهوری به عنوان یک حقوقدان با تیزبینی، مبانی حقوق شهروندی را از ریشه دینی و تاریخی کشور استخراج و ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، همایش رسانه و حقوق شهروندی با هدف نهادینه سازی حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها روز دوشنبه، 23 اسفند ماه جاری در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی 2 ساعته با تدریس محمد سلطانی فر و تجلیل از رسانه‌های مکتوب و مجازی که در ماه های گذشته بیشترین مطالب را به حقوق شهروندی اختصاص داده‌اند، از برنامه های جنبی این همایش بود.
در این همایش از بین 200 اثر رسانه ای ارائه شده، سه خبرگزاری ایرنا، ایسنا و مهر، 2 نشریه محلی ' دنیز' و 'آچیخ یول' و پایگاه خبری 'نای قلم' به عنوان رسانه های برتر در حوزه حقوق شهروندی معرفی و مدیران آنان مورد تجلیل قرار گرفتند.
8135 / 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.