خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرد سودجو با اقدام به قطع 15 اصله بلوط در این اراضی اقدام به دخل و تصرف کرده بود که برای وی جریمه نقدی و حبس تعلیقی به مدت 6 ماه صادرشد.
بایزیدی بیان کرد: تخریب و تصرف منابع ملی از سوی عده ای افراد سودجو و فرصت طلب به صورت یک معضل زیست محیطی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به منابع طبیعی و زیستگاه جانداران حیات وحش منطقه وارد آورد.
وی با بیان اینکه 10 پرونده تصرف غیر قانونی اراضی حفاظت شده جنگل های میراباد هم اکنون در حال پی گیری است، اظهار کرد: چهار هزار و 100 متر مربع توسط متصرفان هم اکنون تخریب و تصرف شده که در پی رفع تصرفات هستیم.
بایزدی گفت: یکهزار و 800 متر از اراضی منطقه نیز در حریم روستای 'چکو' به تصرف سودجویان در آمده که بعد از انطباق با نقشه های هوایی منابع طبیعی پرونده بازپس گیری این اراضی نیز در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت با دارا بودن 80 هزار هکتار عرصه جنگلی و 30 هزار هکتار عرصه مرتعی یکی از شهرستان های استان با پوشش غنی از گیاهان و درختان و داشتن مناطق بکر و طبیعی زیستگاه مناسبی برای زیست انواع گونه های گیاهی و جانوری می باشد.
7125/3093 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.