مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در زمینه مباحث حقوق شهروندی، حق مردم آذربایجان غربی در بسیاری از موارد ضایع شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی هوشنگ عطاپور در همایش تبیین حقوق شهروندی که به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی جهت برگزاری این همایش گفت: موضوع اساسی در زمینه حقوق شهروندی، تبیین و اجرای معیار های اساسی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه موضوع حقوق شهروندی در آذرماه سال جاری از سوی ریاست جمهوری که نتیجه تلاش 3 ساله دولت بود گفت: موضوع حقوق شهروندی باید به گفتمان ملی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست و توجه به تخریب آن یکی از حوزه های حقوق شهروندی است گفت: دریاچه ارومیه که در شرایط کنونی، روز به روز شاهد تخریب آن هستیم یکی از مباحث حقوق شهروندی است که مردم ارومیه همواره به دنبال هستند.

عطاپور با تاکید بر اینکه امروزه شاهد شکاف توسعه بین نقاط اصلی و حاشیه هستیم گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی جزو مناطق درگیر در جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود، از منابع ملی برای توسعه این مناطق نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در منطقه ما اشتغال پایدار نداریم گفت: مشکلاتی از قبیل کولبری، کمبود تخت های بیمارستان ها و کمیت نامناسب آموزش و پرورش متوجه استان ما است که از طریق حقوق شهروندی قابل پیگیری است.

مدیرکل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ضمن ابراز امیدواری از رفع شکاف های های بین استان های مرکزی و حاشیه گفت: جهاد دانشگاهی در راستای سیاست های دولت و عمل به منویات رهبری گام مهمی برداشته است که امیدواریم این حرکت در سال های آتی نیز ادامه دار باشد.

در ادامه این مراسم علی حاجی پور، عضو هیات علمی  گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، مقاله ای تحت عنوان مبانی اصل علنی بودن دادرسی ها به مثابه یکی از جلوه های حقوق شهروندی ارائه داد. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.