به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی افزود: امسال طرح های متنوع و متعددی در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در خردادماه، هفته دولت، هفته دفاع مقدس و دهه فجر به بهره برداری رسید که هدیه ای از سوی دولت یازدهم برای مردم و به ویژه جوانان این استان به شمار می رود.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد هفت هزار و 500 طرح و واحد تولیدی در کشور اضافه کرد: با توجه به این هدف گذاری، یک هزار و 116 واحد تولیدی و طرح صنعتی در استان در سامانه مختص این طرح به نام بهین یاب ثبت نام کردند که با استفاده از تسهیلات بانکی و همراهی دستگاه هایی نظیر اداره کل امور مالیاتی و تامین اجتماعی مشکل 600 واحد و طرح حل شده است.
وی با قدردانی از تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی در حوزه پیشگیری و مقابله با بحران های طبیعی در فصل سرد زمستان امسال اظهار کرد: با وجود این سرمای کم نظیر، مشکل خاصی در ماه های گذشته در استان نداشتیم و بدون بروز مساله ای این مدت را پشت سر گذاشتیم.
وی ادامه داد: در این مدت راهداران استان فعالیت بسیار خوبی داشتند و معابر را در برهه های مختلف و پس از بارش برف بازگشایی کردند که قابل تقدیر است.
استاندار آذربایجان غربی فوت آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی را از ناراحت کننده ترین واقعه های امسال عنوان کرد و ادامهداد: خلا این افراد پرشدنی نیست.
سعادت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دستگاه های مرتبط برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی گفت: ایام نوروز در پیش رو است و باید تمام توان خود را برای ایجاد خاطره ای خوش برای مسافران در نوروز 96 به کار بگیریم.

** ابراز امیدواری برای استقبال مجلس از پیشنهاد دولت برای مطالعه قطار شهری ارومیه - تبریز
استاندار آذربایجان غربی از ارائه پیشنهاد مطالعه قطار بین شهری ارومیه – تبریز از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: امیدواریم این امر در مجلس به تصویب نمایندگان برسد و زمینه اجرای این طرح مهم برای استان فراهم شود.
سعادت اضافه کرد: راه اندازی این خط ریلی در توسعه استان و شهر ارومیه بسیار مهم و تاثیرگذار است و در این خصوص همراهی نمایندگان مجلس می تواند مفید باشد.
وی با قدردانی از توجه ویژه دولت به این طرح توسعه ای اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همواره به توسعه آذربایجان غربی توجه داشته و در همین راستا اجرای طرح های عمرانی تاثیرگذار را تسهیل کرده است.
به گزارش ایرنا در این جلسه علاوه بر تصویب طرح های مصوب کارگروه های امور زیربنایی و ساماندهی فضاهای اداری استان، گزارشی از روند ابلاغ و تخصیص بودجه های امسال و سال آینده نیز ارائه شد.
با توجه به نامگذاری امسال به نام سال ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین تصویب قانون رفع موانع تولید، تلاش های زیادی در این استان در خصوص رفع موانع این بخش مهم انجام شد و صدها طرح با تاکید استاندار به چرخه تولید بازگشت.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.