مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه اول کنگره های استانی را احراز کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلیل جباری امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: آذربایجان غربی را به لحاظ مشارکت،ثبت نام و مقالات ارائه شده رتبه اول را کسب کرده است که نشان از لزوم ضرورت توجه بیشتر به اهمیت تاریخ و شهر سازی در استان ما را دارد.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این کنگره گفت: کنگره معماری و شهرسازی در محورهای حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته است.

جباری اظهار کرد: فعالیت‌های جنبی کنگره در نوع خود نیز بسیار قابل توجه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ورک شاپهای صنایع دستی، طراحی پاویون با حضور پنج تیم از دانشگاه‌های استان و مسابقه "اسکیس" و "کروکی" با حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته معماری در بافت تاریخی اشاره کرد.

وی افزود: کنگره از لحاظ محتوی فرهنگی، رویدادی کم نظیر است که  می تواند تبدیل به جریانی شود که زمینه ارتقا و حفاظت از ابنیه های تاریخی را به صورت مستمرفراهم سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 218 مقاله به چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران ارسال شده ونخستین بار پنل مدیریت ذخایر فرهنگی نیزدر این کنگره ارائه شده است.

جباری با اشاره به اهمیت برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در آذربایجان غربی گفت: برگزاری این کنگره در آذربایجان غربی بدلیل ظرفیت های بالای تاریخی ،فرهنگی و گردشگری نسبت به سایر استانها اهمیت بالایی دارد ومی تواند  نقش مهمی در آگاه سازی عموم مردم  و بالابردن دانش فنی کارشناسان این حوزه ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی  باقی مانده در استان را هویت تاریخی سرزمین مان دانست و افزود: باید از این آثار ملی حفاظت کرده و به آیندگان تحویل دهیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.