استاندار آذربایجان غربی گفت: روند رو به گسترش همکاری بین کشور های ایران و جمهوری آذربایجان حاکی از تحقق انتظارات بین مراودات دو کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در همایش تجاری ایران و جمهوری آذربایجان با بیان اینکه ظرفیت هی فراوانی جهت همکاری یبین 2 کشور همسایه وجود دارد گفت: بنا به تصمیم کمسیون های مشترک زمینه همکاری مناسبی بین جمهوری آذربایجان و استان های شمالی به ویژه آذربایجان غربی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در حدود یک ماه پیش به همراه تعدادی از مدیران اجرایی به جمهوری آذربابجان سفر کردیم و در این این سفر موفقیت های چشمگیری برای کشور به دست آمد.

وی ادامه داد: طبق قولی که در این سفر داده بود توانمندی های استان را در قالب یک نمایشگاه به اجرا در آوردیم و در آینده نه چندان دور شاهد ثمرات این تفاهم نامه ها و مراودات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی در زمینه های مختلف میتواند همکاری های زیادی بین دو کشور ایجاد کند و از آن جمله می توان به منطقه آزاد ماکو به عنوان پل ارتباطی دو کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما دست همه فعالان اثتصادی و سرمایه گذاران خارجی را در این استان می فشاریم و یقین داریم با توجه به پتانسیل بالایی که در این استان وجود دارد همه این سرمایه گذاری ها ارزش خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاه به مشترکات فرهنگی و دینی بین دو کشور اظهار کرد: زمینه همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد و آذربایجان غربی از این جهت پل مناسبی بین ایران و جمهوری آذربایجان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.