علی یزدانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید در تلاش برای رونق اقتصادی کشور اظهار کرد: سهم آذربایجان غربی از این رقم چهار هزار و 200 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از 950 شهرک صنعتی در سراسر کشور فعال است، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید 33 شهرک ساخته شده و 70 شهرک صنعتی نیمه کاره به میراث مانده از سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
یزدانی با بیان اینکه دولت یازدهم به دنبال ارائه آمار شفاف و به دور از دروغ به مردم است، افزود: دولت تدبیر و امید با بدهی 700 هزار میلیارد تومانی به جا مانده از دولت گذشته روی کار آمد اما توانست در یک برنامه ریزی دقیق، تورم را از 40 درصد به زیر 10 درصد برساند.
وی اظهار کرد: 700 هزار میلیارد تومان بدهی به معنای بودجه کامل سه سال متوالی کشور است که رقمی بسیار قابل تامل می باشد.
یزدانی همچنین با مقایسه مدیریت وضعیت کنونی کشور با دوران جنگ تحمیلی گفت: همانطور که در دوران جنگ با محدودیت منابع، کشور مدیریت شد اکنون نیز به رغم درگیری با مشکلات اقتصادی شاهد مدیریت جهادی در کشور هستیم.
وی با اشاره به برخی دستاورد های دولت یازدهم در عرصه اقتصادی اظهار کرد: عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم در طول تاریخ انقلاب بی نظیر بوده است، چرا که هیچ دولتی نتوانسته تورم 40 درصدی را با وجود شرایط نامناسب اقتصادی تک رقمی کند.
مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی ایران همچنین در رابطه با عملکرد دولت برای رفع موانع تولید در مناطق محروم گفت: واحدهای صنعتی مناطق محروم از خدمات معافیتی مالیات از 7 تا 13 سال بهره مند می شوند.
یزدانی با بیان اینکه 45 درصد مجوزهای صادر شده برای واحدهای اقتصادی در داخل شهرک های صنعتی ساکن هستند، افزود: حضور واحدهای اقتصادی در شهرک های صنعتی تسهیلات ویژه ای برای افزایش بهره وری و تولید دارد.
وی ادامه داد: از این پس دولت برای ارائه تسهیلات به بنگاه های فعال در شهرک های صنعتی خود وارد مذاکره و رایزنی با بانک ها می شود.
وی که در سفر امروز به اذربایجان غربی از شهرک صنعتی میاندواب بازدید کرد در رابطه با وضع این شهرک صنعتی گفت: واحدهای صنعتی خوبی در این شهرک فعال هستند که نشانگر مدیریت مناسب در این واحدها است.
یزدانی با اعلام اینکه بیش از 90 درصد مساحت شهرک صنعتی میاندوآب واگذار شده است، اظهار کرد: مساحت فعلی این شهرک صنعتی 105 هکتار است که طبق رایزنی های انجام شده به دنبال الحاق 100 هکتار دیگر به این منطقه هستیم.
وی افزود: بیش از 3 هزار و 500 نفر به طورمستقیم و غیر مستقیم در 85 واحد فعال شهرک صنعتی میاندوآب مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 950 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال بوده و زیرساخت های لازم در بیشتر این شهرک ها ایجاد شده است.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز/پنجشنبه/ از محل ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد و وضعیت شهرک های صنعتی در این شهرستان بازدید کرد و در ادامه به شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی سفر کرد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
3214/3093**خبرنگار: شاهین سپهراد**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.