به گزارش ایرنا، احمدرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا گفت: 50 اثر نگارگری ایرانی خود را در قالب موضوعات بازی های محلی همچون چوگان، شکارگاه ها و تصاویر اسب به همراه شعرهای کلاسیک به نمایش گذاشته ام.
وی افزود: از آنجایی که برخی کشورها تصمیم دارند تا بازی چوگان را به نام خود مصادره کنند، تابلوهایی با این موضوع خلق کرده ام.
وی با اشاره به اهمیت و زیبایی حرکات اسب در هنر نقاشی و نگارگری بیان کرد: در داستان های حماسی قهرمانان با حضور اسب، ابهت خاصی پیدا می کردند و به همین دلیل اسب حضور غالبی در آثارم دارد.
وی ادامه داد: چون در دوره صفویه هنر نگارگری ایرانی با آشنایی با هنرمندان اروپایی دوره جدیدی را تجربه کرد، فرم ها و تصاویر قاجاریه موضوع مهم دیگر آثار مینیاتور من است.
این هنرمند بین المللی که 2 اثر وی با موضوع های 'اسب' و 'ترکیب بندی اسب' در موزه آلمان نگهداری می شود، بیان کرد: ترکیب بندی در تابلوهایی که خلق می کنم مختص خودم است و ردپای تقلید در آن دیده نمی شود.
استاد رحیمی با اشاره به خاطره ای مربوط به سال 1358 شمسی گفت: در اولین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایشگاهی هنری در باغ فردوس تهران برپاکردیم که پوستر آن را با تصویری از امام خمینی (ره) طراحی کردم.
وی با گلایه از اینکه بستر مناسبی برای معرفی و عرضه این هنر در جامعه فراهم نیست، بیان کرد: وجود نمایشگاهی دایمی برای فروش آثار هنری از خواسته های هنرمندان است تا با این شیوه از هنر آنان حمایت جدی شود.
رحیمی ادامه داد: گردشگران کشورهای اروپایی به هنر نگارگری ایرانی علاقه ویژه ای دارند و وجود نمایشگاه دایمی می تواند فرصت مناسبی برای عرضه این آثار به گردشگران در طول سال باشد.
به گزارش ایرنا، احمد رضا رحیمی متولد 1335 شمسی اصفهان است که از سال 1371 شمسی در ارومیه زندگی می کند؛ وی کارشناس رشته نقاشی و دارنده درجه 2 هنری در نگارگری است.
اثر 'حضرت زینب در بارگاه یزید' وی در موزه امام علی(ع) تهران و اثر 'عاشورای' وی در موزه صنایع دستی تهران نگهداری می شود؛ این هنرمند برپایی 10 نمایشگاه انفرادی و بیش از 50 نمایشگاه گروهی در شهرهای مختلف ایران را در کارنامه هنری خود دارد.
این نمایشگاه از چهارم تا دوازدهم اسفند ماه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در نگارخانه ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است.
3072/7129 ** خبرنگار: توحید محمودپور**انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.