**توقف تیم هندبال شهرداری ارومیه مقابل نفت و گاز گچساران
ارومیه- ایرنا- تیم هندبال شهرداری ارومیه در هفته دهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور در خانه با کسب تساوی مقابل تیم صدرنشین نفت و گاز گچساران متوقف شد.

**ترکان: عده ای عملکرد مناطق آزاد را وارونه جلوه می دهند
ارومیه- ایرنا- دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: در حالی که مناطق آزاد محلی برای تولید و صادرات است، عده ای ورود کالای قاچاق به داخل کشور را به مناطق آزاد نسبت می دهند.

**آذربایجان غربی تامین کننده نیمی از صادرات سیب کشور
ارومیه - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان 50 درصد صادرات 250 هزار تنی سیب کشور را به خود اختصاص داده و استان برتر کشور در این خصوص است.

**15 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی حاشیه نشین هستند
مهاباد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده 15درصد جمعیت شهری این استان حاشیه نشین بوده و در سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند.

**بیش از 2.5 تن برنج خارجی قاچاق در بوکان کشف شد
ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: 2.5 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش 140 میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

**سارق حرفه ای با 11 فقره سرقت در ارومیه دستگیر شد
ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: سارق حرفه ای با 11 فقره سرقت در حین ارتکاب به جرم در ارومیه دستگیر شد و به این تعداد سرقت اعتراف کرد.

**شهروندان آذربایجان غربی امسال 32 روز هوای پاک تنفس کردند
ارومیه- ایرنا- رئیس اداره نظارت بر آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای این استان از مجموع 305 روز طی شده در سال جاری فقط 32 روز در شرایط پاک بوده است.

**فروش داروهای ترک اعتیاد در عطاری ها خطری جدی است
ارومیه -ایرنا- نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عطاری ها حق نسخه پیچی، تجویز و فروش دارو را ندارند و فروش داروهای ترک اعتیاد در عطاری ها خطری جدی است.

**معاون استاندار آذربایجان غربی: برجام، جایگاه ایران را در دنیا از متهم به مدعی تغییر داد/ تضعیف دولت، تضعیف نظام است
ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: قبل از برجام دشمنان ایران برگ برنده ای در دست داشتند و موضوع ایران هراسی را می خواستند در دنیا جا بیندازند ولی امروز با به ثمر نشستن برجام، ما مدعی هستیم و از جایگاه متهم در دنیا فاصله گرفته ایم.

**مسئول جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی منصوب شد
ارومیه - ایرنا- حجت الاسلام محمدرضا بابازاده با برگزاری آیین ویژه ای و طی حکمی از سوی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور به عنوان مسئول جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی منصوب و جایگزین محسن شکرنیا در این سمت شد.

** معاون استاندار آذربایجان غربی: اقتصاد مقاومتی مهمترین رکن در محرومیت زدایی است
ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: رعایت اصول اقتصاد مقاومتی مهمترین گام در تبیین آرمان های نظام در امر محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم است.

** معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی: دانشگاه محور اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است
ایرنا- ارومیه- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به ضرورت عمل به اقتصاد مقاومتی گفت: دانشگاه ها نقش محوری در عمل به اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند که باید این نقش به خوبی در جامعه تبیین شود.

** مدیرکل راه و شهرسازی: یک میلیون مترمربع از اراضی ملی در آذربایجان غربی تملک شد
ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری از اراضی ملی در این استان از مهمترین رسالت های کاری اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: یک میلیون و 11 هزار و 376 مترمربع از اراضی ملی این استان تحصیل و تملک شد.

** یک دستگاه آمبولانس امداد و نجات در اختیار هلال احمر خوی قرار گرفت
ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: یک دستگاه آمبولانس امداد و نجات با تجهیزات کامل پزشکی به ارزش 10 میلیارد ریال به پایگاه امداد جاده ای خوی اختصاص یافت.

** فرماندار مهاباد: دانش آموزان 43 مدرسه روستایی در اتاقک تحصیل می کنند
مهاباد- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران موجب ارتقای بسیاری از شاخص های آموزشی می شود، گفت: دانش آموزان 43 مدرسه روستایی مهاباد در اتاقک تحصیل می کنند که به دنبال رفع این مشکل هستیم.

** فرماندار: مزیت های سرمایه گذاری خوی باید با برنامه ریزی بهتر به سرمایه گذاران معرفی شود
ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان می تواند مزیت های سرمایه گذاری این شهرستان را با برنامه ریزی های بهتر به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی کند.

** فوتی های ناشی از سلاح سرد در آذربایجان غربی 30 درصد کاهش یافت
ارومیه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: امسال فوتی های ناشی از سلاح سرد در استان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است و به 14 نفر رسیده است.

** صدور 34 پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت تکاب
ارومیه - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی گفت: امسال 34 پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت شهرستان تکاب صادر شده است.

** جذب 2 هزار ورزشکار در مسابقات ورزشی محلات ارومیه
ارومیه - ایرنا - شهردار منطقه یک ارومیه که مدیریت حوزه ورزش شهری را بر عهده دارد، گفت: 2 هزار ورزشکار در مسابقات ورزشی محلات ارومیه شرکت کردند.

** رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی: پیشرفت های علمی از نتایج مهم پیروزی انقلاب اسلامی/ دانشگاهیان این دستاوردها را باید تبیین کنند
ارومیه- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: دانشگاهیان باید در بین اقشار مختلف، پیشرفت های علمی ناشی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تبیین کنند.

** ساختار جدید یگان حفاظت قوه قضائیه تدوین شد
ارومیه- ایرنا- مشاور حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: ساختار جدید یگان حفاظت قوه قضائیه تدوین شده و منتظر تایید رئیس قوه قضائیه هستیم.

** 30 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های بهداشتی در منطقه آزاد ماکو هزینه شد
ارومیه – ایرنا – معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با هدف ترویج سلامت و کمک به رشد و توسعه بهداشت امسال افزون بر 30 میلیارد ریال در این منطقه هزینه شده است.

** باخت ناباورانه تیم والیبال مقاومت فرمانداری مهابادمقابل عقاب اردبیل
مهاباد- ایرنا- تیم والیبال مقاومت فرمانداری مهاباد از هفته سیزدهم مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های ایران ناباورانه مقابل میهمان خود تیم والیبال عقاب سبلان اردبیل شکست خورد.

** استاندار آذربایجان غربی: زمینه ارتقای روابط این استان با استان های شرقی ترکیه به خوبی فراهم است
ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: زمینه ارتقای روابط این استان با استان های شرقی ترکیه به خوبی فراهم است ولی برای تحقق این امر، اهتمام ویژه مسئولان دو طرف مرز ضرورت دارد.

** 'خادم' طرحی برای حفظ آمادگی در برابر خطرهای احتمالی در آذربایجان غربی
ارومیه- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات با عنوان طرح 'خادم' از سوی جمعیت هلال احمر این استان در جهت افزایش آگاهی ها وآموزش های مردم در خصوص مقابله با بحران های احتمالی اجرا می شود.

** معاون فرماندار: 500میلیون ریال برای ساخت پلیس راه مهاباد تخصیص یافت
مهاباد- ایرنا- معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان مهاباد گفت: 500 میلیون ریال برای ساخت پلیس راه مهاباد تخصیص یافته است.

** ابراز امیدواری استاندار آذربایجان غربی برای احیا واحدهای تولیدی راکد تا دهه فجر
ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: مشکلات واحدهای تولیدی راکد و بازگشت دوباره آنها به مدار تولید با همراهی بیشتر بانک های عامل حل شدنی است و امیدواریم تا با تامین منابع اعتباری بانک ها، خبر خوش حل این مشکلات را تا دهه فجر امسال به اطلاع مردم استان برسانیم.

** رئیس اداره صنعت: صنوف آلاینده تکاب به خارج از شهر منتقل می شوند
مهاباد- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تکاب گفت: صنوف آلاینده شهر تکاب به خارج از شهر منتقل می شود.

** پیروزی تیم والیبال شهرداری ارومیه در مقابل همنام اراکی
ارومیه- ایرنا- تیم والیبال شهرداری ارومیه در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور با پیروزی مقابل تیم شهرداری اراک هفتمین برد متوالی خود را در دور برگشت رقم زد.

** آذربایجان غربی هزینه ساخت 2 صحن در کربلای معلی و نجف اشرف را تقبل کرد
ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در راستای مشارکت در ساخت 2 صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کربلا و حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف هزینه ساخت دو هزار متر مربع از این مکان ها را تقبل کرد.

** کمک 34 میلیارد ریالی کمیته امداد آذربایجان غربی به تسهیل امر ازدواج در بین مددجویان
ارومیه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 34 میلیارد و 150 میلیون ریال کمک مالی، امسال در راستای تسهیل امر ازدواج و در حوزه های تامین جهیزیه نوعروسان، ازدواج مجدد بانوان و هدیه ازدواج پسران تحت پوشش پرداخت شده است.
3214/2093** خبرنگار: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.