مسعود طبیبی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه ماده 18 سرویس مدارس آذربایجان غربی در ارومیه با اشاره به بهبود وضعیت ناوگان تاکسیرانی کشور افزود: ناوگان تاکسی رانی کشور می تواند سهم قابل توجهی از سرویس مدارس را به خود اختصاص دهد.
وی به حقوق شهروندی مردم اشاره کرد و ادام داد: انتظار اولویت دار مردم افزایش ندادن نرخ کرایه تاکسی ها نیست و بی شک باید سرویس و خدمات بهتری به مردم ارائه شود تا حقوق شهروندی آنان رعایت شود.
وی اضافه کرد: در بخش سرویس مدارس نیز مشکل اصلی قیمت نیست و مردم حاضر برای آسایش فرزندان خود حاضر هستند تا مبلغ بیشتری هم بپردازند اما این پرداخت منوط به دریافت خدمات مطلوب تر است.
وی درباره شرکت های پیمانکار حمل و نقل نیز گفت: تامین خودرو و رانندگان متعهد از جمله وظایف این شرکتهاست و مدیران آنها برای تحقق این مهم باید دارای سابقه کار در بخش حمل و نقل و تحصیلکرده باشند.
طبیبی به وضعیت مطلوب سرویس های مدارس ارومیه اشاره کرد و افزود: ناوگان دانش آموزی در ارومیه توسط شرکت های پیمانکاری حمل و نقل اداره می شود و گامی رو به جلو دارد.
رئیس اداره انجمن های مدارس وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: موضوع سرویس مدارس بی تردید یک مساله ملی بوده و مسئولان امر باید به آن اهتمام ویژه و خاصی داشته باشند.
محمدرضا ولی زاده با اشاره به نحوه اخذ شهریه در سرویس های مدارس گفت: در این رابطه وزارت آموزش و پرورش مخالف اخذ شهریه از دانش آموزان مدارس پیش از ارائه خدمات است.
وی با تاکید بر تغییر در نوع نگاه به حمل و نقل دانش آموزی، اضافه کرد: رویکرد تربیتی در سرویسها نباید نادیده گرفته شود چراکه سرویسها نوعی مدرسه سیار است.
وی بیان کرد: حمل و نقل دانش آموزی جزو وظایف آموزش و پرورش نیست و علت ورود این نهاد به این موضوع دفاع از حقوق دانش آموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: ساماندهی سرویس های مدارس در حفظ آرامش محیط مدارس و ایجاد زمینه تمرکز مدیران در مسائل آموزشی و پرورشی موثر است.
فریدون سید مصطفوی با بیان اینکه نباید آموزش و پرورش را عامل اصلی ایجاد ترافیک معرفی کرد، ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید بر تحقق سهم خود از آئین نامه های اجرایی سرویس مدارس اهتمام داشته باشند.
وی گفت: هر روز تعطیلی مدارس استان بیش از 42 میلیارد ریال برای آموزش و پرورش هزینه دارد اما به منظور تسهیل فرآیند عبور و مرور شهروندان در شرایط جوی نامناسب و پیشگیری از حوادث احتمالی بیشترین همکاری را در این خصوص داریم.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 554 هزار دانش آموز است که هشت درصد آنها از خدمات سرویس های مدارس استفاده می کنند.
حدود 300 هزار تاکسی در کشور در حال تردد بوده و طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور از بهمن سال گذشته آغاز شده است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.