منصور جلایر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله کالاهایی که مجوزها را دریافت کرده اند می توان به آبمیوه، کنسانتره، انواع میوه ها و بیسکویت اشاره کرد.
وی اضافه کرد: عراق، ترکیه، گرجستان و ترکمنستان از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی آذربایجان غربی به شمار می روند.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن در سال جاری بیش از 12 هزار مجوز کیفیت برای کالاهای وارداتی در آذربایجان غربی صادر کرده ایم که هدف این کار، حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور بوده است.
وی ادامه داد: کالاهای وارداتی بیشتر شامل انواع لوازم برقی خانگی و صنعتی، لوازم یدکی خودرو و انواع مواد شیمیایی است.
وی ادامه داد: براساس قوانین و مقررات موجود، تمام اقلامی که مشمول استانداردهای اجباری در واردات و صادرات هستند باید پیش از ورود به کشور یا خروج از آن تاییدیه های استاندارد را دریافت کنند.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برگزاری هفت هزار و 679 نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در استان از ابتدای سال تاکنون افزود: این دوره های آموزشی در راستای افزایش سطح علمی و دانش فنی مدیران کنترل کیفیت برای 705 نفر از مدیران کنترل کیفیت برگزار شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 833 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در آذربایجان غربی وجود دارد و 955 فرآورده کالایی و خدماتی نیز دارای پروانه استاندارد است.
8137/2093**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.