میزان غلظت گرد و خاک در هوای شهرستان سردشت در وضعیت بحرانی بوده و به ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای این شهرستان در وضعیت بحرانی بوده و به ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش جماران، خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، هوای این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرارگرفته و شهروندان تا حد امکان باید از رفتن به بیرون از خانه پرهیز کرده و صورت لزوم حتما از ماسک استفاده کنند.  

وی افزود: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش کیفیت هوای این شهرستان، میزان آلایندگی هوا به هزار و ۶۰۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که این میزان ۱۱ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی سردشت اضافه کرد: این آلودگی از شب گذشته آغاز شده و براساس داده های ایستگاه سنجش که هر ساعت میزان آلایندگی هوا را رصد می‌ کند، سیر صعودی داشته و پیش بینی می‌شود تا فردا ادامه داشته باشد.

بایزیدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ روز هوای این شهرستان آلوده بوده و یازدهمین بار است که ریزگردها مهمان ناخوانده سردشت شده‌اند، ادامه داد: آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده است.

وی، از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی خواست از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جدی پرهیز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.