به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: آسمان استان از اوایل صبح فردا یکشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی و شرقی و در سایر مناطق پراکنده و همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به انتقال گرد و خاک عراقی از اواسط امروز شنبه در بیشتر مناطق استان کاهش دید و آلودگی هوا ناشی از گردوخاک مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته  اهوازبا ۳۰.۶ و  ایذه  با  ۶.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز  ۱۵.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بیشترین میزان بارندگی در روزهای پنجم و ششم اسفند ماه در تاراز با ۱۵۹ میلی‌متر ثبت شده‌است.

اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان روز شنبه با صدور اطلاعیه آنی نسبت به ورود گرد و خاک از عصر شنبه به این استان هشدار داد.

 براساس این اطلاعیه از اواسط روز جاری  وزش بادهای قابل ملاحظه همراه با تند بادهای لحظه‌ای و برای ساعاتی وقوع رخداد پدیده گرد و خاک محلی و کاهش دیدافقی در مناطق جنوبی و مرکزی استان انتظار می رود و  سپس با توجه به نزدیک شدن توده گرد و خاک عراقی به استان از بعداز ظهر جاری کاهش دیدافقی و افزایش آلاینده گرد و خاک ابتدا در مناطق غربی، مرکزی و سپس شمالی استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.