مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار و ۳۷۷ تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم استان اهدا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار و ۳۷۷ تبلت توسط خیران، ارگان های دولتی و غیردولتی و تشکل‌های مردمی به دانش‌آموزان مناطق محروم استان اهدا شد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، مهین منافی روز شنبه در جلسه طرح هدایت در ارومیه با بیان اینکه شناسایی اولویت ها در توزیع تبلت ضروری است، افزود: از مجموع تبلت‌های اهدایی ۵۰۰ عدد توسط مرکز آمار ایران، ۴۰۹ عدد توسط ادارات آموزش و پرورش، ۶۱۷ تبلت توسط مدارس، یک هزار و ۴۳۰ مورد توسط خیران، ۷۸۱ تبلت توسط کمیته امداد، ۳۰۸ عدد توسط ارگان های غیردولتی، ۱۶۰ مورد توسط ارگان های دولتی، ۱۲۶ تبلت توسط سمن ها و ۴۶ مورد توسط بهزیستی اهدا شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی، داشتن تبلت نیازی آموزشی از نیازهای اولیه دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم است و باید دستگاههای اجرایی، خیرین و عموم مردم پای کار بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد:  ۳۸ هزار فرهنگی در استان طی سال تحصیلی جاری برای ۶۲۵ هزار دانش آموز استان خدمت رسانی می کند.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته های آموزشی که توسط گروه های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می کنند.

منافی با اشاره به اینکه طرح ملی "هدایت" همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود، گفت: در طرح هدایت با شعار "هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه"، با استفاده از امکانات اداره کل، مشارکت خیران و کمک‌های دولتی، ابزارهای کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس، یک مدرسه) با رویکرد توسعه عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی همه دانش آموزان به ابزار هوشمند مناسب برای حضور در کلاس درس مجازی،طراحی و تدوین شده است.

منافی افزود: هدف این طرح سازماندهی و بسیج همه ی امکانات و ظرفیت های موجود در سطح استان برای شناسایی دقیق دانش آموزان نیازمند به سخت افزار مناسب آموزشی و ایجاد دسترسی آنان برای استفاده از خدمات آموزش و پرورش در فضای مجازی و شبکه ی شاد می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.