مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اهدای 2400 تبلت به دانش آموزان این استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تاکنون ۲هزار و ۴۰۰ دستگاه تبلت از سوی این اداره کل و کمیته امداد در اختیار دانش آموزان نیازمند این استان قرار گرفته است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، علیمراد کرمی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش و موسسه خیریه دارالاکرام استان بوشهر پیرامون حمایت تحصیلی از دانش آموزان نیازمند افزود: از این تعداد تبلت تهیه شده یک هزار دستگاه از سوی آموزش و پرورش و مابقی نیز از سوی کمیته امداد استان تهیه و دراختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این درحالی است که براساس بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود ۱۰ هزار دانش آموز فاقد تبلت و یا گوشی تلفن همراه مناسب برای حضور در شبکه شاد هستند.

کرمی اضافه کرد: استان بوشهر با این همه قدمت و منابع عظیم اقتصادی اما تاکنون نتوانسته حتی نیمی از نیاز دانش آموزان به تبلت را تامین کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: در این شرایط حساس کرونایی مهربانی بزرگترین هنر آدمی است که همه از آن بهره مند و برخوردار نیستند و تشکیل برخی از موسسه‌های خیریه از جمله موسسه خیریه دارالاکرام در راستای حمایت از دانش آموزان نیازمند یک حرکت زیبا و در خور اهمیت است.

کرمی ادامه داد: این موسسه باید اساسنامه مشخصی داشته باشد که برآن اساس حرکت کند تا تداخل و موازی کاری که بعنوان یک آفت در جامعه به شمار می آید ایجاد نشود و با مرزبندی ایجاد شده بتوان سطح خدمات را گسترده تر و با منابع محدود موجود بتوان در رفع نیازهای نامحدود دانش آموزان گام برداشت.

به گفته کرمی در این شرایط کرونایی افزون بر برطرف کردن نیازهای مادی و فیزیکی باید به نیازهای روحی دانش آموزان نیز پرداخته شود به همین دلیل ارائه مشاوره‌های موثر و خدمات مددکاری در این شرایط ضروری است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار کودکان بازمانده ازتحصیل به دلیل ضعف برخی ساختارهای آموزش مجازی در روستاهای دورافتاده و مناطق عشایر نشین یادآورشد: در همین راستا تاکید شده اطلس آموزشی در هر منطقه ایجاد شود تا اینکه بدانیم در هر منطقه دانش آموزان در چه وضعیتی قرار دارند.

مدیر موسسه خیریه درالاکرام بوشهر گفت: این مؤسسه از سال ۱۳۸۰ با گستره کشوری و مجوز سازمان‌های مسئول به منظور حمایت از تحصیل کودکان مستعد بازمانده از تحصیل یا در خطر ترک تحصیل ناشی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی افتتاح شد و از آذر ۹۷ در استان فعالیت خود را از سرگرفته است.

غلامحسین کروبی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سراسر کشور زیر پوشش این موسسه خیریه قرار دارند افزود: با همکاری همیاران معتمد و از طریق فراخوان عمومی و با بهره گیری از استارت آپ "به مهربانی" تاکنون ۲۰۰ دانش آموز و خانواده آنان زیر پوشش خدمات مؤسسه قرار گرفته اند و تا پایان سال ۱۳۹۹ برای شناسایی، جذب، تصویب و حمایت ۲۰۰ دانش آموز جدید واجد شرایط برنامه ریزی شده و همزمان برای جذب حامیان، بانیان، همیاران و مددکاران جدید برای گسترش فعالیت‌های به مهربانی و اهداف دارالاکرام نیز تلاش می‌شود.

وی یادآورشد: این دانش آموزان در حمایت خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و معیشتی موسسه قرار دارند و از طریق همیاران داوطلب، مددکاران نیک اندیش و بانیان خیرجواه به صورت رایگان بهره مند می‌شوند.

به گفته کروبی مؤسسه خیریه دارالاکرام تاکنون دارای ۲۲ شعبه در سراسر کشور است و ۹۰ شهر را پوشش می‌دهد.

کروبی اضافه کرد: توجه واقعی و حساب شده به رعایت اصل کرامت انسانی و منزلت دانش آموزان، شفافیت مالی و شفافیت در عملکرد، بهره مندی از سامانه آنلاین یا استارآپ "به مهربانی"، استقلال و عدم وابستگی اداری، سیاسی، اقتصادی و حزبی از جمله ویژگی‌های این موسسه است.

مدیرموسسه خیریه دارالاکرام بوشهر گفت: در این استان از سال ۱۳۹۷ تاکنون معادل مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کمک‌های غیر نقدی با همت والای نیکوکاران و بانیان خیرخواه به جامعه هدف و خانواده‌های زیر پوشش ارائه شده و علاوه بر آن با مشارکت مستقیم حامیان از طریق سامانه آنلاین «به مهربانی» مبلغ یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال بورسیه نقدی و ماهانه به حساب دانش آموزان زیر پوشش واریز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.