رئیس اداره هواشناسی مهاباد اعلام کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوا در این شهرستان به منفی 16 درجه سانتی گراد رسید و مهاباد سردترین شب سال خود را سپری کرد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در این شهرستان به منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسید و مهاباد سردترین شب سال خود را سپری کرد.

به گزارش جماران، اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با خروج سامانه بارشی که در هفته گذشته این منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود، موجی از سرما جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفته و در شبانه روز گذشته دمای هوا به ترتیب بین منفی ۱۶ و منفی یک درجه سانتی‌گراد در این مناطق در نوسان بود.

وی اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوا در چالدران به منفی ۲۶، اشنویه به منفی ۲۴ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و این ۲ شهر نیز به ترتیب سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و دمای هوا در ماکو به منفی ۲۱، شاهین‌دژ منفی ۱۸، بوکان منفی ۱۷، تکاب منفی ۱۶، میاندوآب منفی ۱۵ و ارومیه منفی 12 سانتی‌گراد رسید.

 رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این روند کاهشی دمای هوا در استان تا فردا (یکشنبه) تداوم خواهد داشت و از روز دوشنبه روند افزایش تدریجی دمای هوا شروع و از سوز سرمای هوا کاسته می‌شود.

وی در خصوص میزان بارش‌های حاصل از سامانه بارشی اخیر در مهاباد نیز، افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در مجموع ۳۵ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و بیشترین بارش استان در پیرانشهر ۷۹ میلی‌متر، اشنویه ۶۹ میلی‌متر و سردشت ۵۳ میلی‌متر ثبت شد.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در مهاباد نیز اظهار داشت: امسال در مجموع ۱۳۴.۸ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که این مقدار بارش در مقایسه با ۱۵۲ میلی‌متر بارنندگی سال قبل ۱۲ درصد و در مقایسه با ۱۶۱.۴ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت این شهرستان ۱۶ درصد کاهش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.