پژوهشگران پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه موفق شدند ساخت واکسن سرطان مغز و سینه را بومی سازی کنند.

ساخت واکسن سرطان مغز و سینه با تلاش محققان پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه، در این شهر بومی شده و با موفقیت به انحصار این پژوهشکده درآمده است.

به گزارش جماران، رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: محققان این پژوهشکده پس از ۲۰ سال تحقیق بر روی سلول های سرطانی، برای نخستین بار در غرب آسیا موفق به ساخت واکسن سرطان مغز و سینه شده اند.

دکتر نوروز دلیررژ افزود: هم اینک، همپای دنیا تحقیقات در این مرکز پیش می‌رود و از دنیا عقب نیستیم.

وی اضافه کرد: برای تولید و تزریق واکسن، ابتدا سلول هایی را از خود بیمار دریافت کرده و بعد به صورت آنتی ژن به بیمار بر می‌گردانیم تا سیستم دفاعی بدن را در مقابل سرطان تقویت کنیم.

وی بیان کرد: واکسن سرطان مغز از سه سال گذشته وارد مرحله تزریق بالینی شده که موفق بوده و بیماری داریم که پس از طی همه مراحل واکسیناسیون، بهبودی کامل به دست آورده و همچنان زندگی می‌کند.

رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانش فنی این واکسن منحصر به دانشگاه ارومیه است و هرگونه استفاده از آن باید با کسب مجوز از این دانشگاه باشد.

دکتر دلیررژ با اشاره به آمادگی این پژوهشکده برای خدمت رسانی در کل کشور و کشورهای مختلف دنیا، اظهار کرد: از کشورهای مختلفی نظیر آفریقای جنوبی و عراق برای دریافت خدمت، تقاضا داشته ایم ولی حضور مریض در ارومیه برای خون گیری و دریافت نمونه تومور بسیار ضروری است و پس از انجام این مراحل، واکسن تزریق می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.