سرپرست دامپزشکی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: 130 نیروی فنی بر ذبح دام های عید قربان این استان نظارت می کنند.

سرپرست دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۰ نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی بر ذبح دام‌های قربانی در عید قربان نظارت دارند.

به گزارش جماران، سید امید خلیل زاده با بیان اینکه امسال ۲۲ اکیپ ثابت و ۴۰ اکیپ سیار بر ذبح قربانی‌ها در استان نظارت می‌کنند افزود: این اقدام ب هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عمومی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ذبح دام‌ها در روز عید سعید قربان در کشتارگاه‌های دام در سطح استان به طور رایگان است، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا استان، ذبح دام‌های قربانی فقط در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد.

سرپرست دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: این اداره کل همچون سال‌های قبل در راستای تأمین سلامت عمومی شهروندان و نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی شهروندان برنامه‌های خاصی را تدوین کرده‌است.

خلیل زاده اظهار کرد: شهروندان لازم است تا دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها با حضور مأموران دامپزشکی ذبح کنند.

وی از تمامی شهروندان خواست ضمن رعایت موارد اشاره شده جهت به حداقل رساندن احتمال درگیری به عوامل بیماری‌زای مشترک همچون CCHF (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) و همچنین بیماری کووید ۱۹ با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری‌های لازم را انجام دهند.

خلیل زاده عنوان کرد: ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی سبب ایجاد آلودگی‌های ثانویه در گوشت استحصالی و نیز ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی در معابر عمومی و انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.