رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین ‌دژ امروز(یکشنبه 22 تیرماه) از ابتلای 10 نفر از شرکت کنندگان در یک مراسم عروسی به کرونا خبر داد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: جواب آزمایش بیماری کرونای ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در یک مراسم عروسی در این شهرستان مثبت اعلام شده است.

به گزارش جماران، سیاوش جبارزاده افزود: این مراسم عروسی در یکی از روستاهای بخش مرکزی شاهین‌دژ برگزار شده بود که موجب شد ۱۰ نفر از شرکت کنندگان در آن که همگی نسبت خانوادگی نیز با یکدیگر دارند، به بیماری کرونا مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه همگی این افراد هم‌اکنون در قرنطینه به سر می‌برند، ادامه داد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا طی یک ماهه اخیر آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان به طور قابل توجهی افزایش یابد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ، علت بیشترین میزان شیوع کرونا در این شهرستان را حضور در مراسم جشن و عروسی عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه برگزاری هرگونه مراسم‌ و تجمع مانند عروسی‌ و ترحیم ممنوع شده اما برخی از مردم بدون توجه به این موارد این مراسم‌ را همچنان برگزار می‌کنند.

جبارزاده بیان کرد: این شهرستان در وضعیت خطرناک بیماری کرونا قرار دارد که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، مبتلایان افزایش خواهد یافت و محدودیت‌ها بیشتر و تصمیم‌های جدی‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی تاکید کرد: کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.