مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارکنان شهرداری به لحاظ نوع فعالیت در بخش‌های مختلف خدماتی، اداری به ویژه واحد پسماند جزء اقشاری هستند که بیشتر در معرض خطر کرونا بوده و رعایت موارد بهداشتی بین آنان ضروری است.

سیاوش جبارزاده اضافه کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی بین این افراد و استفاده مداوم از اقلام حفاظتی در طول فعالیت روزانه می‌تواند تا حدود زیادی خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: ۵۵ نفر از کارکنان مدیریت پسماند شهرداری به صورت رایگان ماسک و دستکش‌های مخصوص برای حفظ سلامت توسط این شبکه دریافت کردند که توزیع این اقلام را در مراحل بعدی نیز ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی توسط آحاد جامعه و استفاده نکردن از تجهیزات حفاظتی، ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان بار دیگر، اعمال قرنطینه و تعطیلی اماکن عمومی را در دستور کار قرار خواهد داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره اینکه برخی از مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از لوازم حفاظتی از جمله ماسک، دستکش در معابر عمومی کوتاهی می‌کنند، گفت: از شهروندان درخواست داریم با رعایت کامل توصیه ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را در امر مهار هرچه سریعتر کرونا یاری دهند تا سلامت همه حفظ شود.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان حدود ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.   

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.