به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی دوشنبه شب در در نشست هم اندیشی با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اظهارکرد: برخلاف برخی کشورها، در ایران هر فردی چه ایرانی و چه غیرایرانی به کرونا مبتلا شد، رایگان معالجه شدند و این از نکات شاخص در کشور بود و ایثار کادر درمانی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایران همه برای مبارزه با کرونا به صحنه آمدند و ما می‌توانیم ایران را با کشورهای مدعی شرقی و غربی مقایسه کنیم ادامه داد: مراکز مختلف بهداشتی سراسر کشور کار غربالگری را با وسعتی گسترده انجام دادند به گونه‌ای که در مرحله نخست طرح، ۷۸ میلیون نفر و در مرحله دوم بیش از ۳۰ میلیون نفر غربالگری شدند و این روند تداوم می‌یابد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره رفتارهای تبعیض آمیز کشورهای مدعی به خصوص غرب در زمینه بیماری کرونا اضافه کرد: بر خلاف آن رفتارهای تبعیض آمیز کشورهای غربی، ما یک راه میانه، معتدل و متعادلی را انتخاب کردیم که کاملاً مسیر درستی بوده، در شدت عمل‌هایمان پلکانی جلو رفتیم و بازگشایی‌های ما هم به صورت پلکانی انجام گرفت و هنوز هم بعضی مشاغل اجازه فعالیت ندارند.

وی با اشاره به مدیریت بیماری کرونا و آغاز فعالیت پلکانی کسب و کارها در کشور گفت: می‌خواهیم وقتی وارد خرداد می‌شویم برخی از مشاغل را باز کنیم و البته حتی در خرداد هم فعالیت بعضی از مشاغل بخاطر سلامت مردم به تأخیر می‌افتد چرا که می‌خواهیم حساب‌شده عمل کنیم.

رئیس جمهوری کشورمان با اشاره به همراهی و همدلی اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف، خیرین، نیروهای نظامی و انتظامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشمندان و متخصصین ایرانی برای تأمین نه تنها نیازمندی‌های کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا موفق عمل کردند بلکه صادرات نیز نقش ارزنده‌ای داشتند.

حجت الاسلام روحانی به برنامه گسترده دولت برای کمک به اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا پرداخت و اظهارکرد: دولت در حد توان و امکان خود کمک کرد که از جمله آنها می‌توان به پرداخت وام یک میلیونی به ۲۳ میلیون خانواده، وام یک میلیونی به ۴ میلیون خانواده، وام ۱.۵ تا ۲ میلیونی به کسب و کارها و پرداخت وام و بیمه بیکاری، اشاره کرد.

در این ارتباط تصویری همچنین فرمانده سپاه عاشورا، رئیس بیمارستان امام رضا تبریز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی از اقدامات و طرح‌های که توسط کادر درمانی و بسیجیان در روند مبارزه با ویروس کرونا و همچنین رسیدگی به اقشار آسیب پذیر انجام دادند، گزارشی ارائه کردند.

در این ارتباط تصویری همچنین استاندار آذربایجان غربی و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش و نیز فرمانده سپاه شهدای استان گزارشی از اقداماتی که تاکنون برای مبارزه با بیماری کرونا و رسیدگی به اقشار ضعیف استان انجام داده‌اند، ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.