مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: «لیلا اشکوتی» معلم پایه کلاس چهارم این شهرستان که سابقه هشت سال تدریس این پایه را در کارنامه خود دارد، با تجربه و حس نیاز به تغییر نقاله‌های معمولی اقدام به طراحی این نقاله جدید و با کاربردی ساده برای دانش آموزان کرده بود.

امید رفیع‌نیا افزود: در طراحی جدید این نقاله امکان استفاده راحت دانش‌آموزان مبتدی در اندازه‌گیری زاویه‌ها فراهم شده و سردرگمی‌هایی که آنان با نمونه‌های قبلی داشتند، رفع شده است.

وی اضافه کرد: این نقاله با نام علمی «آسان نقاله دانش‌آموزی» دارای اعتبارنامه کنترل کیفیت از وزارتخانه آموزش و پرورش بوده و دومین محصول کمک آموزشی تولیدی کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: برای تولید این کالای تایید شده و توزیع آن در بین دانش‌آموزان سطح کشور نیاز است تا یک سرمایه‌گذار فعال در این حوزه آن را وارد فاز تولید انبوه کند.

«لیلا اشکوتی» طراح این نقاله ساده و کاربردی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در نمونه جدید امکان استفاده از هر ۲ طرف نقاله براحتی برای دانش‌آموزان فراهم است در حالیکه در نمونه‌های قبلی عملا یک طرفه نقاله علیرغم مندرج بودن غیراستفاده بود.

اشکوتی گفت: این نقاله جدید دارای یک خط کمکی ویژه جهت انطباق به خطوط اصلی و محاسبه دقیق زاویه‌ها طراحی شده که امکان اشتباه دانش‌آموزان را  رفع می‌کند به طوریکه در نمونه قبلی بارها اغلب دانش‌آموزان دچار مشکل می‌شدند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.