رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ روز چهارشنبه با حضور در محل کار این ماماها ضمن اهدای لوح تقدیر به آنها اظهار داشت: دستیابی به توسعه بهداشت و سلامت در جهان بدون توجه به اهمیت سلامت زنان و در نظر گرفتن تفاوت‌های جنسیتی در ابعاد گوناگون سیاست‌ها و برنامه‌های بهداشت و توسعه ممکن نیست.

سیاوش جبارزاده به نقش پر اهمیت ماماها در بهداشت و مراقبت از مادران باردار اشاره کرد و افزود: ماماها ستون اصلی بهداشت باروری و ارائه دهنده محوری‌ترین خدمات به مادران در دوران بارداری به عنوان حامی اصلی سلامت خانواده هستند.

وی اضافه کرد: در جهان امروز ماما نه تنها ارایه‌دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری، زایمان و پس از تولد است بلکه حامی اصلی سلامت خانواده در دوران‌های مختلف زندگی از تولد تا سالمندی نیز به شمار می‌رود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام این قشر از نظام سلامت گفت: زنانی که از خدمات مستمر ماماها طی دوران بارداری و زایمان بهره‌مند می‌شوند، مادران سالم‌تری هستند که نوزادانی سالم‌تر را نیز به دنیا می‌آورند و براین اساس زمینه رشد و تعالی جامعه را برعهده دارند.

جبارزاده تاکید کرد: ارایه خدمات سلامت و تلاش ماماها در ترویج زایمان طبیعی و تغذیه نوزادان با شیر مادر نقش بسزایی در ارتقای شاخص سلامت جامعه دارد.

۱۵ اردیبشهت ماه برابر با پنجم ماه می به عنوان روز جهانی «ماما» نام نهاده شده است.

بیش از ۶۰ ماما در مجموعه کادر درمانی شاهین دژ فعال هستند که از این تعداد ۳۶ ماما در بیمارستان و مابقیه در مراکز جامع سلامت خدمات ارایه می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.